به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، مسعود حسن زاده در حاشیه اهدای کتاب به کانون های مساجد آستارا گفت: این کتاب ها به پنج کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی اهدا شد.
وی با بیان این که اهدای کتاب به دیگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طول سال و در قالب برنامه زمانی مدون و مشخص استمرار خواهد یافت از اعضا خواست نسبت به امانت گرفتن کتاب ها و مطالعه دقیق آنها همت کنند.
وی اضافه کرد: بیشترین مخاطب کانون های فرهنگی و هنری مساجد نوجوانان هستند و عمده موضوعات کتاب های اهدا شده مرتبط با تاریخ، دین، فرهنگ، سیاست و مذهب است.
وی افزود : فعالیت کانون های مساجد فقط منحصر به فصل تابستان نیست بلکه کلاس های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد در طول تمامی هفته های سال برگزار می شود.
حسن زاده افزود: کانون هر مسجدی به عنوان مرکز فرهنگ و هنر اسلامی می تواند در شکوفایی استعداد هزاران دانش آموز و دانشجو و دیگر اقشار موثر باشد.
50 کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان فعالیت می کنند.

*** دانش آموزان آستارا باغ ملی را پاکسازی کردند
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، جمعی از دانش آموزان این شهرستان فضای سبز باغ ملی آستارا را از هر گونه زباله پاکسازی کردند.
محمد رضا روشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا روز دوشنبه با بیان این که دانش آموزان در این برنامه 20 کیسه زباله جمع آوری کردند ابراز امیدواری کرد چنین اقدامات فرهنگی در زمینه صیانت از طبیعت استمرار یابد.
وی اظهار داشت: زباله تهدید جدی برای محیط زیست است و اداره حفاظت محیط زیست آستارا با مشارکت ارگان ها و نهادهای مختلف، برای ترویج فرهنگ پاسداشت طبیعت تلاش می کند.
روشنی بیان کرد: حفظ محیط زیست، تکلیف اجتماعی و شرعی است و در کنار توسعه پایدار، باید آموزش های عمومی فراگیر و گفتمان پاسداشت طبیعت ایجاد شود.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و روزانه 120 تن زباله در آن تولید می شود.
7105 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.