مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت : با توجه به مصوبه شورای صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای جمع آوری اطلاعات دقیق و به روز کادر پرستاری برنامه ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه‌های وابسته شامل همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، فوریت های پزشکی، بهیار، کمک بهیار و کمک پرستار همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شده است.
معصومه ادیب اظهار داشت: تمامی کادر پرستاری و گروه های وابسته به آن از جمله پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار، کمک بهیار، کمک پرستار و فوریت های پزشکی اعم از شاغل در بیمارستان های دولتی، خصوصی، تامین اجتماعی، ارتش، دانشکده ها، معاونت ها، کلینیک های تخصصی، مراکز مراقبت در منزل بایستی در این طرح ثبت نام کنند.
وی افزود: همچنین افراد در انتظار طرح، بیکار، بازنشسته و افرادی که دوره یکساله کمک پرستاری را گذرانده اند، می توانند با مراجعه به سامانهrn.behdasht.gov.ir ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند.
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با بیان این که از این پس سامانه یاد شده مبنای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران است، گفت: اجرای این طرح در استان گیلان تا پایان دی ماه ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: ثبت ملی اطلاعات پرستاران و گروه های وابسته به پرستاری برای ایجاد بانک اطلاعات موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پرستاری کشور برای برنامه ریزی انسانی استفاده می شود.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر 6 هزار و 158 کادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی استان گیلان مشغول به کار هستند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.