فرماندار رشت، مساعدت نمایندگان مردم رشت برای جذب اعتبارات و امکانات ملی را بسیار ضروری دانست و گفت:‌ شهرستان رشت با 6 بخش و 7 شهر و وسعت راه‌ها و معابر ،اقدامات ویژه‌ای را برای جذب منابع ملی می‌طلبد.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مؤمنی‌زاده، فرماندار شهرستان رشت در جلسه مباحث مدیریت بحران و ضعف برق که با حضور نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان در محل فرمانداری برگزار شد ، ضمن اشاره به لزوم جذب اعتبارات بیشتر از منابع استانی و ملی با مساعدت نمایندگان جهت رفع مشکلات شهرستان ، اظهار داشت:‌ مسدود شدن راه‌ها و معابر شهری و روستایی درمواقع بارش برف از جمله مشکلاتی است که در شهرستان رشت ، همواره از دغدغد‌های مردم و مدیران بوده است.

دکتر مومنی زاده بخشی از مشکلات ناشی از نزولات جوی را امری طبیعی دانسته و تصریح کرد: ضعف در عملکردها، بخش دیگری از معضلاتی است که به این سبب در شهرستان رشت به وقوع می‌پیوندد و باید با هماهنگی و تلاش جمعی این نقیصه را برطرف کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید برلزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش مشکلات مردم در مواقع بحرانی افزود: ارتقای آمادگی در سطح دستگاه‌ها، تدوین بانک اطلاعاتی نیروی انسانی و ماشین‌آلات، حفظ هوشیاری و حضور تمام وقت اعضای ستاد مدیریت بحران می‌تواند به کاهش مشکلات مردم کمک کند.

وی امکانات شهرستان را برای مقابله با بحران در شهرستان ناکافی خواند و بیان داشت: برای رفع این مشکل انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت برای جذب امکانات بیشتر از منابع استانی و ملی اهتمام ورزند.

مومنی‌زاده، مساعدت نمایندگان مردم شهرستان رشت برای جذب اعتبارات و امکانات ملی را بسیار ضروری دانسته و اظهار داشت:‌ شهرستان رشت با 6 بخش و 7 شهر و وسعت راه‌ها و معابر ، مساعدت و اقدامات ویژه برای جذب منابع ملی را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید برلزوم تدوین بانک اطلاعات نیروی انسانی و ماشین آلات دولتی و خصوصی توسط بخشداران و شهرداران،برای کاهش مشکلات مردم در مواقع بارش سنگین باران و برف ، ابراز کرد: در مواقع بحرانی عملکرد و اقدامات اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت برای شناسایی و رفع نواقص موجود توسط کمیته بازرسی مورد بررسی وارزیابی قرار می‌گیرد.

وی به انسداد راه‌ها و افزایش مشکلات مردم در زمان بارش برف و باران‌های سنگین اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه تجهیزات و دستگاه‌های مسئول برای برف‌روبی ناکافی بوده و انتظار داریم با جذب امکانات ملی این نقیصه‌ مرتفع شود.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه قطع برق در مواقع بحرانی از جمله موضوعاتی است که باعث اختلال در روند زندگی مردم می‌شود، گفت:‌ از تمام دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه در حوزه راهداری و شرکت سهامی برق انتظار داریم آمادگی لازم را در جهت مواجهه با بحران داشته باشند.

وی انجام عملیات شاخه‌زنی درختان حاشیه معابر را نیز از جمله اقدامات ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم جهت کاهش قطع جریان برق در مواقع بحرانی، شاخه زنی درختان است.

فرماندار رشت ضمن درخواست از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برای مساعدت بیشتر در حوزه جذب اعتبارات ملی تصریح کرد: تقاضا داریم جلساتی در تهران با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شود تا برای مقابله با حوادث غیرمترقبه خدمات و امکانات بیشتری به شهرستان رشت اختصاص یابد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.