به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، مهدی قربانیان در بازدید از کلاس های طرح ملی حفظ قرآن در حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا اظهار داشت: چهار هزار گیلانی در رده های سنی مختلف در 100 کلاس بقاع متبرکه و توسط 240 مربی، حفظ جزء های قرآن را آموزش می بینند و تعداد حافظان تا پایان سال به 10 هزار و 900 نفر خواهد رسید.
وی با اشاره به این که آزمون نهایی طرح ملی حفظ قرآن در اسفندماه برگزار خواهد شد افزود: متقاضیان می توانند از طریق سایت جامع حفظ و قرائت به نشانی www.iranquran.ir در طرح ملی حفظ قرآن نام نویسی کنند.
وی ادامه داد: این طرح برای هفتمین سال پیاپی بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن در کشور، در بقاع متبرکه گیلان اجرا می شود.
قربانیان گفت: تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در گرو فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی است و افزایش حافظان کلام وحی در این راستا پیگیری می شود.
استان گیلان دارای 900 بقعه متبرکه است و امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مزار مقدس آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.