گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ علی امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان اظهار داشت: این پرنده توسط دوستداران حیات وحش به پاسگاه سر محیط بانی امیر کلایه لاهیجان تحویل داده که پس از بررسی وضعیت ظاهری و جسمانی و با اطمینان از سلامتی آن، در حاشیه تالاب بین المللی امیر کلایه رهاسازی شد.
وی با بیان اینکه این پرنده در روسیه حلقه گذاری شده ، ادامه داد: شماره و اطلاعات درج شده بر روی حلقه جهت نگهداری در بانک اطلاعاتی و پژوهش های آتی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال شد.
پرنده ابیا 44 سانتیمتر طول دارد ، رنگ بدن این پرنده قهوه ای دارچینی است و در مناطق پردرخت که خاک آنها مرطوب است و مناطق حاشیه تالاب ها با پوشش گیاهی درختی و بوته ای انبوه به سر می برد.
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا ، یک قطعه هوبره توسط یکی از دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر تحویل شد.
بنا به اظهار علی محمد پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یکی از دوستداران محیط زیست اهل چابکسر، یک قطعه هوبره مصدوم را که در باغات گل و گیاه شخصی خود مشاهده کرده بود، تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان داد.
هوبره آسیایی (نام علمی: Chlamydotis macqueenii) پرنده بزرگی از تیره درناسانان است؛ زیستگاه این پرنده از شبه‌جزیره سینا گرفته تا قزاقستان و مغولستان ادامه دارد. هوبره پرنده‌ای نیمه‌مهاجر است؛ پرنده‌هایی که در مناطق سردسیر شمالی‌تر زندگی می‌کنند در فصل زمستان به نقاط گرم شبه‌جزیره عربستان ، جنوب ایران، جنوب عراق و بلوچستان و جنوب غرب هند می‌آیند. دو رشته پرهای زینتی سیاه و سفید در حاشیه گردن دارند که سیاهی آنها در پشت گردن به خوبی مشخص است و هنگام پرواز آنها را با بدن عمدتاً سفید و نوک بال‌ها سیاه می‌توان تشخیص داد.
هوبره پرنده‌ای همه‌چیزخوار است و از حشرات وبی‌مهرگان دیگر، دانه و بذر گیاهان و توت‌ها تغذیه می‌کند.
لاهیجان و رودسر در شرق استان گیلان قرار دارند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.