به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، تیم های فوتبال سپیدرود رشت و نساجی مازندران در هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر کشور، در قائمشهر رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت این بازی حساس و زیبا، با نتیجه مساوی پرگل 2 بر 2 پایان یافت.
با توجه به اینکه پس از مدت ها و با راهیابی یک تیم از خطه مازندران به رقابت های لیگ برتر، دربی شمال کشور برگزار شد، این دربی در نوع خود پرگل و تماشاگرپسند بود به طوری که تماشاگران حاضر در ورزشگاه و همچنین افرادی که از گیرنده های تلویزیون به تماشای این بازی نشستند، شاهد یک دیدار زیبا بودند.
علاوه بر اینکه در این دیدار چهار گل به ثمر رسید که سهم هر تیم از این دیدار 2 گل بود، بازیکنان دو تیم سپیدرود و نساجی چند موقعیت مناسب گلزنی را نیز از دست دادند و همچنین حداقل دو گل از این چهار گل بسیار زیبا بود به خصوص گل دوم نساجی که گل مساوی این بازی نیز بود ، بسیار زیبا و با یک برگردان به ثمر رسید.
پس از سال ها دربی شمال کشور در لیگ برتر فوتبال برگزار شد و شاید کمتر کسی فکر می کرد که دو تیم سپیدرود و نساجی که البته وضعیت مناسبی نیز در جدول رده بندی ندارند، بتوانند یک بازی تماشاگرپسند را از خود به نمایش بگذارند اما در نهابت این دیدار زیبا از آب درآمد.
البته استان های گیلان و مازندران از دیرباز در مسابقات فوتبال کشور رقابت حساسی با هم داشته و در مسابقات لیگ کشور که به صورت منتخب استان ها برگزار می شد، همواره بازی تیم های منتخب گیلان و مازندران با وجود بازیکنان سرشناس این دو استان جذاب، پرحاشیه و دیدنی بود.
این امر در بازی تیم های باشگاه ها نیز مستثنی نبوده و سال هایی که هر دو استان در رقابت های لیگ برتر نماینده داشتند، مسابقات آنان گرچه حاشیه هم داشت، اما در نوع خود جالب و جذاب نیز بود که البته دیدار تیم های نساجی و سپیدرود نیز بسیار دیدنی بود.
با توجه به وضعیت دو تیم در جدول رده بندی که شرایط چندان مناسبی نیست و گرچه تیم نساجی سه پله بالاتر از سپیدرود قرار دارد اما این تیم نیز خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کند که با این وجود ، هر دو تیم با تفکر پیروزی و کسب هر سه امتیاز رو در روی هم قرار گرفتند اما در نهایت دو تیم به نتیجه مساوی 2 بر 2 رضایت دادند.
در جریان این بازی تیم نساجی مازندران که میزبان بود با هدایت سرمربی جوان خود جواد نکونام به گل برتری دست یافت اما در ادامه، یاران علی کریمی 2 گل به ثمر رساندند تا سرخپوشان رشتی در قائمشهر سودای پیروزی در سر داشته باشند که البته گل دوم این تیم که توسط میلاد شیخ سلیمانی به ثمر رسید بسیار زیبا بود.
البته در ادامه این دیدار و در دقیقه 78، تیم فوتبال نساجی مازندران به گل دوم خود دست یافت که مهران عبدی بازیکن این نتیم با یک برگردان زیبا گل مساوی این دیدار را به ثمر رساند تا سهم هر یک از دو تیم در دربی شمال کشور یک امتیاز باشد.
با توجه به این که هر دو تیم یک بازی زیبا و تماشاگرپسند را از خود به نمایش گذاشتند و می رفت که این دیدار به دور از حواشی سال های سابق به پایان برسد اما علیرضا فغانی داور سرشناس این مسابقه دست به کار شد تا شاید این بازی دچار جنجال و حاشیه شود.
گرچه یک بازیکن سپیدرود اخراج شد و این تیم مجبور شد که دقایق پایانی را با 10 بازیکن ادامه دهد اما خوشبختانه این دیدار بدون حاشیه و درگیری به پایان رسید تا شمال کشور یک دربی زیبا و جذاب را نظاره گر باشد.
این در حالی است که به طور حتم همه طرفداران فوتبال بدون در نظر گرفتن نتیجه بازی، خواهان تماشای یک دیدار زیبا و تماشاگر پسند به خصوص در بازی های دربی هستند که این امر در اولین دربی شمال کشور در لیگ برتر در فصل جاری تحقق یافت و البته در این راستا نیز نقش داوران به خصوص داوران باتجربه برای برگزاری بازی های حساس بدون حاشیه بسیار موثر است که این امر در بازی تیم های سپیدرود و نساجی مشاهده نشد.
با توجه به سابقه بازی های دربی شمال کشور که در اکثر اوقات مصاف و رویارویی تیمی از مازندران با تیمی از خطه گیلان شاهد حواشی روی سکوها بودیم ، این انتظار میرفت که گروه داوری دربی شمال کشور از به وجود آمدن حواشی های احتمالی جلوگیری کنند که متاسفانه در این بازی ، داور در فکر حاشیه سازی بود که البته سپیدرودی ها با خویشتن داری از ایجاد حاشیه جلوگیری کردند.
به هرحال پس از مدت ها یک تیم از مازندران مقابل تیمی از گیلان در رقابت های لیگ برتر فوتبال قرار گرفت تا مردم ورزشدوست این دو استان شمالی و همچنین فوتبال دوستان سایر استان ها دوباره شاهد دربی شمال کشور در لیگ برتر باشند که خوشبختانه اکثر این طرفداران و فوتبال دوستان به طور حتم از این دربی رضایت داشتند.
تا پایان هفته چهاردهم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور با حضور 16 تیم ، نساجی مازندران با کسب 13 امتیاز در مکان دوازدهم و سپیدرود رشت با کسب 10 امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.