به گزارش خبرنگار ایرنا شهردار بندرانزلی در این مراسم با اشاره به اینکه مردم از مسئولان خدمات و عملکرد بهینه می خواهند، اظهار کرد: برای ساخت شهری سرشار از امنیت و زیبایی باید در راه خدمت به مردم همیشه استوار و بی ریا باشیم و باید در نشست هایی از این دست بهترین ها را الگو قرار دهیم.
حسن پورقربان با اشاره به اینکه تشکیل مجمع شهرداران گیلان با هدف استفاده از وحدت کلام و هم افزایی درکنار تبادل اطلاعات و تجربیات ضرورت دارد افزود: پیشنهاد می کنم که دبیرخانه آن در شهرداری بندرانزلی تشکیل شود و در کنار آن تاسیس دفتر مطالعات استراتژیک شهرداری ها با هدف وحدت رویه و برنامه ریزی کلان در حوزه منافع مشترک اعم از صیادی ، گردشگری ، کشاورزی و تولیدات بومی و هدایت آبهای سطحی و دفن زباله نیز مد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت تغییر و تعدیل در نحوه محاسبه عوارض و نوسازی بر مبنای هزینه های عمرانی و افزایش مبنای درصد دارایی با توجه به فزونی هزینه ها به عنوان نیاز شهرداران تصریح کرد: شفاف سازی میزان سهم ارزش افزوده هر شهر و ترغیب قانون گذار جهت حذف قانون تسهیل که در این راستا بیشترین محرومیت و ضررهای آن گریبانگیر شهرداری هاست، لازم است.
شهردار بندرانزلی گفت: تقویت پشتوانه حقوقی اخذ عوارض محلی مانند مالیات ها و ارزش افزوده در کنار تشکیل کارگروه های فنی و مهندسی عمران و خدمات شهری از انتظارات شهرداران است.
پورقربان با ارائه پیشنهاد تشکیل تیم حقوقی در استانداری برای دفاع از موارد عدیده حقوقی گفت: برخی از مشکلات و دغدغه های مشترک در شهرهای گیلان وجود دارد که بالابودن اب های زیر زمینی و ساماندهی پسماندها و سگ های ولگرد ، کاهش ساخت و ساز و آب گرفتگی معابر و ترافیک های شهری در ساعات سفر از جمله آنان است.

** برنامه محور بودن بهترین راه برای برآوردن نیازهای مردم است
رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه موانع جذب سرمایه گذاران و حساب های مسدود شده شهرداری ها از جمله مشکلات شهرداری انزلی است، گفت: اینگونه سمینارها و الگو برداری از تجارب مدیران در صورت استمرار و منتهی شدن به بارش فکری می تواند به طوفان اندیشه های خلاقانه تبدیل شود.
وی با بیان اینکه لایحه یکپارچه سازی هنوز تصویب نشده ، افزود: طرح های جامع تصویب شده ولی اجرا نمی شود چون این طرح ها آرمان گرایانه هستند و این در حالی است که در کل دنیا به سمت راهبردهای استراتژیک گرایش دارند.
احمدی فرد با بیان اینکه 80 درصد جمعیت در شهر ها ساکن هستند تصریح کرد: متاسفانه کمک های دولتی کاهش یافته و بسیاری از عوارض ها از دیوان عدالت اداری حذف می شوند که منجر به از دست رفتن درآمد شهرداری ها می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی با اشاره به اینکه برنامه محور بودن بهترین راه برای برآورده کردن نیازهای مردم است تاکید کرد:باید از تفکرات سنتی به سمت تفکرات سیستمی تغییر رویه دهیم و در صورتی که علاوه بر استفاده از نخبگان ، قبل از انجام هر پروژه ای امکان سنجی انجام شود آنگاه موفق عمل کرده ایم .
احمدی فرد با اشاره به لزوم ایجاد درامدزایی نوین تاکید کرد: دولت در برنامه ششم توسعه مهم ترین دغدغه را ساماندهی پسماند اعلام کرده که باید تخصیص اعتبارات خود را برای شهرداران شمال کشور بیشتر کند.
وی با بیان اینکه سهم شهرداری انزلی از ادارات کل موجود در این شهرستان صفر است افزود: برای توسعه شهر و ترانزیت کالاها هزینه می شود اما درامدی برای شهر ایجاد نمی شود و انتظار می رود که از ظرفیت های منطقه ازاد انزلی برای مشارکت در پروژه های عمرانی و توسعه همه جانبه شهر انزلی استفاده شود.
وی منطقه ازاد انزلی را بهترین فرصت برای بهبود اوضاع شهر دانست و تاکید کرد: شهر انزلی نیازمند افزایش تعامل با منطقه ازاد انزلی است اما برخی سیاسی کاری ها مانع تحقق این مهم می شود.
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.