مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در دیدار با تعدادی از مدیران عامل تشکل‌های مردم نهاد استان بر بهره‌مندی از ظرفیت این تشکل‌ها جهت گسترش فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در بین آحاد مردم تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، محب علی رنج‌ور، با بیان اینکه همواره مشارکت مردم در بخش‌های مختلف توفیقاتی را برای کشور به همراه داشته، گفت: با توجه به اینکه ایران با بحران کم آبی مواجه است، می‌طلبد همه مردم با رعایت الگوی صحیح مصرف و پرهیز از اسراف، به مسئولان در مدیریت این بحران کمک کنند.

وی افزود: در همین راستا باید از ظرفیت شوراهای اسلامی، دهیاران، سپاه، آموزش و پرورش و رسانه ها برای تبیین چالش ها و مشکلات ناشی از کم آبی در کشور استفاده کرد.

وی گفت: سرانه مصرف آب در ایران چندین برابر سایر کشورهاست که برای کاهش آن به فرهنگ سازی نیاز است.

وی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه گیلان دارای ۲۲ هزار کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی است، اظهار داشت: به علت متراکم بودن خانوارها، میزان لوله گذاری و هزینه اجرای طرح های آبرسانی در روستاهای این استان ۲٫۵ برابر میانگین کشور است.

رنج ور، با اشاره به فرسوده بودن ۳۰ درصد شبکه های آبرسانی روستایی گیلان، گفت: در بهار و تابستان با حضور حجم عظیمی از گردشگران در روستاهای استان، تنش آبی را در ساعات اوج مصرف شاهدیم.

وی افزود: برای اجرای طرح های تقویت فشار آب شرب این روستاها به اعتبارات ملی نیاز است.

بنابراین گزارش؛ در پایان این جلسه هر یک از مدیران تشکل های مردم نهاد عملکرد حوزه کاری خود را بیان کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.