به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، تیم های فوتبال سپیدرود رشت و نساجی مازندران در هفته چهاردهم رقابت های لیگ برتر کشور، عصر پنجشنبه هشتم آذر ماه در قائمشهر رو در روی هم قرار می گیرند.
پس از مدت ها یک تیم از خطه مازندران به رقابت های لیگ برتر راه یافت که این امر سبب شد تا در رقابت های این فصل لیگ برتر فوتبال، شاهد بازی تیم های شمالی با هم باشیم که مصاف تیمی از گیلان و تیمی از مازندران به طور حتم جذاب و دیدنی خواهد بود.
البته این دو استان از دیرباز در رقابت های فوتبال کشور رقابت حساسی با هم داشته و در مسابقات لیگ کشور که به صورت منتخب استان ها برگزار می شد، همواره بازی تیم های گیلان و مازندران جذاب، پرحاشیه و دیدنی بود.
این امر در بازی تیم های باشگاه ها نیز مستثنی نبوده و سال هایی که هر دو استان در رقابت های لیگ برتر نماینده داشتند، مسابقات آنان گرچه حاشیه هم داشت، اما در نوع خود جالب و جذاب نیز بود.
با توجه به این امر و گذشت چند سال ، دوباره طرفداران فوتبال شاهد دربی شمال کشور در رقابت های لیگ برتر خواهند بود که در این دربی ، تیم تازه راه یافته نساجی مازندران به رقابت های لیگ برتر رو در روی سرخوپشان رشتی که دومین سال حضور خود را در لیگ برتر تجربه می کنند را شاهد خواهیم بود.
در اکثر اوقات نیز مصاف و رویاروبی تیمی از مازندران با تیمی از خطه گیلان شاهد حواشی روی سکوها بودیم که البته همگان امیدوارند که این حواشی در سال جاری و در دو دربی شمال کشور که یکی در قائمشهر و دیگری در رشت برگزار خواهد شد، بدور از حواشی باشد و هر دو تیم یک بازی زیبا را ارایه دهند.
البته تیم های نساجی و سپیدرود وضعیت چندان مناسبی در جدول رده بندی نداردند و گرچه تیم نساجی شرایط بهتری نسبت به دیگر حریف شمالی خود دارد، اما این تیم نیز خطر سقوط به دسته پایین تر را احساس می کند.
با این وجود ، هر دو تیم چه نساجی قائمشهر که در دیدار رفت این دربی شمال کشور میزبان است و چه سپیدرود رشت که مهمان هستند، با تفکر پیروزی و کسب هر سه امتیاز رو در روی هم قرار خواهند گرفت.
هم اکنون تیم فوتبال نساجی مازندران در رتبه دوازدهم جدول رده بندی قرار دارد و به طور حتم این تیم فقط از دیدار خانگی خود در دربی شمال کشور خواهان پیروزی و کسب هر سه امتیاز این مسابقه است تا بتواند در میانه های جدول رده بندی قرار گیرد.
به طور حتم طرفداران نساجی نیز با حمایت تیم خود که پس از سال ها اولین حضورش را در فصل جاری رقابت های لیگ برتر تجربه می کند، با حمایت تیم خود، از آنان فقط پیروزی می خواهند چون کسب نتیجه مساوی نیز به سود تیم نساجی نیست.
از طرف دیگر ارتش سرخ گیلان که پس از دو پیروزی متوالی هفته گذشته در رشت و برابر تیم انتهای جدولی نفت مسجد سلیمان متحمل شکست خانگی شد، برای کسب پیروزی گام به میدان دربی شمال کشور خواهد گذاشت.
به طور حتم سپیدرودی ها نیز به فکر پیروزی و کسب هر سه امتیاز این مسابقه حساس هستند تا علاوه بر اینکه فاتح بازی دربی شمال کشور در لیگ برتر فوتبال کشور شوند، شکست تلخ خانگی هفته گذشته خود را نیز با طعم شیرین پیروزی در دربی فراموش کنند.
با توجه به این امر ، کادر فنی هر دو تیم یک ترکیب هجومی را به میدان خواهند فرستاد تا بتوانند با کنترل میانه میدان، بر بازی تسلط یابند و با استفاده مناسب از فرصت های به دست آمده به پیروزی برسند تا وضعیت خود را درجدول رده بندی تا حدی سر و سامان بخشند.
البته تم سپیدرود رشت همچنین از ضعف گلزنی رنج می برد و فرصت های این تیم به راحتی به هدر می رود که در این راستا به طور حتم علی کریمی سرمربی و سایر کادرفنی این تیم ، برای دیدار با نساجی چاره ای اندیشیده اند چون آنان نیز به خوبی می دانند که بازی در قائمشهر سخت است و آنان فرصت های زیادی برای گلزنی بدست نخواهند آورد.
با توجه به این موضوع، بازیکنان سپیدرود باید از حداقل فرصت ها در دربی شمال کشور سود برده و بتوانند ماحصل زحمات خود را به گل تبدیل کنند تا امتیار لازم را نیز کسب کنند تا شرایط آنان نیز در جدول رده بندی بهتر شود و نماینده گیلان در لیگ برتر امیدوارانه تر رقابت ها را ادامه دهد.
از طرف دیگر تیم فوتبال نساجی به هیچ وجه انتظار شکست و یا حتی نتیجه مساوی را در دربی شمال کشور ندارد و کادر فنی ، بازیکنان و تماشاگران این تیم خواهان پیروزی در این مسابقه سخت هستند که این امر و تفکرات کادر فنی دو تیم باعث خواهد شد تا یک بازی زیبا را از طرف دو تیم شاهد باشیم .
به هرحال پس از مدت ها یک تیم از مازندران مقابل تیمی از گیلان در رقابت های لیگ برتر فوتبال قرار خواهند گرفت تا مردم ورزشدوست این دو استان شمالی و همچنین فوتبال دوستان سایر استان ها دوباره شاهد دربی شمال کشور در لیگ برتر باشند.
تا پایان هفته سیزدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور که با حضور 16 تیم در حال برگزاری است، نساجی مازندران با کسب 12 امتیاز در مکان دوازدهم و سپیدرود رشت با کسب 9 امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.