داریوش ملک زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کتاب نوروز در دو سوی آستارا رود حیدریان در خصوص آئین های نوروزی مردم آستارای ایران و جمهوری آذربایجان، میراث فرهنگی و معنوی نظیر آیین ها، آداب و رسوم، بازی ها، خوراکی ها و اشعار نوروزی نوشته شده و در حوزه مردم شناسی آستارا و شهرهای غرب گیلان نظیر تالش نیز اثری بی بدیل است.
وی اظهار کرد: آئین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی جمهوری اسلامی ایران 28 آبان ماه امسال با حضور مقامات عالی رتبه علمی و سیاسی، در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزیدگان و شایستگان تقدیر کتاب سال دانشجویی در شش گروه اصلی علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، پزشکی و دامپزشکی و علوم انسانی و در بخش های ویژه، جنبی، ناشر برتر، مولف پرکار، مولف جوان و استاد خادم کتاب معرفی و تجلیل شدند.
ملک زاده بیان کرد: حیدریان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ایران شناسی است و سابقه نگارش و ارائه مقالات گوناگون پزوهشی در حوزه ایران شناسی و تاریخ و فرهنگ آستارا را دارد و برگزاری محافل علمی، تاسیس انجمن علمی ایران شناسی دانشگاه گیلان، راه اندازی و سردبیری نخستین فصلنامه تخصصی ایران شناسی شمال کشور و دبیر کلی انجمن های علمی پژوهشکده گیلان شناسی در دانشگاه گیلان برگ هایی از کارنامه رنگین اوست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: این شهرستان جوانان مستعد و پژوهشگر زیادی در حوزه های تاریخی، اجتماعی و علمی دارد و این اداره متناسب با حوزه کاری خود، از محققان خلاق و مبتکر نظیر حیدریان حمایت می کند.
کتاب نوروز در دو سوی آستارا رود، در تابستان امسال با حضور شخصیت های علمی، چهره های فرهنگی و جمعی از مسئولان آستارا، طی آئینی در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان رونمایی شده بود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.