به گزارش ایرنا، محمدباقر اثنی عشری سه شنبه شب در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک ، کامپیوتر و تجارت) گیلان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این استان، با اشاره به تنگناها و دشواری های اخیر اقتصادی افزود: رشد بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این شرایط، نشان دهنده آن است که این صنعت همچنان می تواند رو به جلو حرکت کند.
وی با یادآوری اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای یک تشکل مردمی است که در 30 استان کشور تشکیل شده و دارای 14 هزار عضو است، ادامه داد: گیلان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، از استان های پیشگام است و بسیاری از کسب و کارهای نوپای ما در گیلان ریشه دارد.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای از دستگاه های مسئول خواست زمینه استفاده از ظرفیت جوانان در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات و متعاقب آن فراهم شدن اشتغالزایی برای آنان را ایجاد کنند.
وی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات را موتور محرکه اقتصاد خواند و گفت: در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها در بستر اینترنت شکل گیری و جهشی در کشور ایجاد کرده ضمن آنکه این بخش، ثروت آفرین است و دریچه ای برای جوانان باز می کند تا با نوآوری و خلاقیت، کسب و کار ایجاد کنند.
اثنی عشری شفافیت، مبارزه با فساد و بسترسازی ایجاد رفاه برای مردم را از دیگر ویژگی های رشد و توسعه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ذکر و اضافه کرد: برپایی نمایشگاه الکامپ در چنین شرایطی دشوار است اما همکاری برای رشد این صنعت می تواند منجر به توسعه استان و کشور شود.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه چندین برنامه را در استان دنبال می کنیم ، گفت: یکی از دغدغه های مهم دولت، نبود سامانه متمرکز اطلاعات بود که امروز این سامانه شکل گرفت و در این نمایشگاه از آن رونمایی می شود.
کسایی همچنین به افتتاح طرح بیمه کالای دیجیتال و حق عضویت تیم های استارتاپی در سازمان نظام صنفی رایانه ای اشاره و اضافه کرد: قرار است دبیرخانه کمیسیون پایدار فناوری اطلاعات در گیلان مستقر باشد.
دوازدهمین نمایشگاه تخصصی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک (الکامپ) شامگاه سه شنبه با هدف عرضه و معرفی آخرین دستاوردهای رایانه ای ، تجارت الکترونیک سیستم های امنیت تصویری و تبادل و توسعه دانش فنی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گشایش یافت.
این نمایشگاه تا نهم آذرماه جاری دایر است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.