جابر دادفر عصر سه شنبه در جریان برگزاری کارگاه آموزشی مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که این طرح در قالب یک ائتلاف کشوری با همکاری دستگاه های مختلف به اجرا درآمده، افزود: طرح ملی نماد سال گذشته در 16 مدرسه شهرستان شفت، 9 واحد آموزشی ناحیه یک رشت به صورن پایلوت به اجرا درآمد و علاوه بر این، امسال نیز در 103 مدرسه لنگرود به مرحله اجرا درمی آید.
وی اظهار داشت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) مجموعه ای نظام یافته از خدمات، برنامه ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی اجتماعی است.
وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از اهداف اولیه این طرح عنوان و خاطر نشان کرد: گسترش آموزش های ریشه ای در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، آسیب های اجتماعی و بزهکاری، ایجاد نظام شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر با چک لیست های منظم و علمی و طراحی و توسعه مداخله های موثر و توانمندسازی دانش آموزان از اهداف اختصاصی این طرح است.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش گیلان درباره برگزاری کارگاه طرح مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) بیان داشت: این طرح از عصر امروز در مجتمع رفاهی کارگران شهید امامی شهرستان لنگرود آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در این کارگاه آموزشی مدرسان و مشاوران آموزش و پرورش شهرستان های لنگرود، شفت و ناحیه یک رشت درباره چگونگی اجرای طرح مراقبت اجتماعی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری آموزش های لازم را فرا می گیرند.
در سال تحصیلی 98 - 97 افزون بر 370 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان مشغول به تحصیل هستند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.