به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ عباس بایرامی شامگاه دوشنبه با حضور در جمع اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت در صحن شورا با اشاره به ظرفیت گیلان در بخش های مختلف از جمله گردشگری افزود: موزع دفاع مقدس، نوعی گردشگری جنگ با توجه به همه داشته های این استان است.
وی با بیان این که 30 استان برای ایجاد موزه دفاع مقدس اقدام کرده اند، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس در 15 استان کشور به بهره برداری رسیده، در 10 استان بین 50 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پنج استان نیز در هفته دفاع مقدس شروع کرده اند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان نگارش دانشنامه دفاع مقدس را یکی دیگر از نیازهای استان در حوزه دفاع مقدس برای آیندگان عنوان و اضافه کرد: در این باره گام هایی برداشته شده که امیدواریم به اتمام برسد.
وی در ادامه سخنانش متوسط سن خانواده های شهدا (پدران و مادران شهدا) در استان گیلان را 83 سال عنوان و تصریح کرد: این افراد گنجینه های اسرار شهیدان هستند، ضروریست تا شبکه و موج دریافت اسناد شهدا برای نسل های آینده ضبط و ثبت شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با اشاره به آمار هشت هزار شهید در گیلان و آمار مربوط به جانبازان و آزادگان استان اظهار داشت: رشادت های این شهدا و ایثارگران بایستی برای نسل آینده جمع آوری و مکتوب شود.
در پایان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان از سوی اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت تجلیل شد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 15 عضو دارد.
7286
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.