به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز دوشنبه در عیادت از بیماران دیالیزی بیمارستان شهید بهشتی آستارا افزود: واحدهای درمانی با توجه به موقعیت مرزی این شهرستان، پذیرای گردشگران و اتباع خارجی است و باید به امکانات جدید مجهز شود.
وی بیان کرد: کمبود دستگاه دیالیز از دغدغه های بیماران کلیوی است و باید از ظرفیت خیران و اعتبارات داخلی و استانی برای رفع آن استفاده شود.
محمد نظری رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آستارا هم گفت: برای 42 بیمار کلیوی در بیمارستان شهید بهشتی آستارا 19 دستگاه دیالیز وجود دارد و روزانه 15 بیمار، دیالیز می شوند و مهم ترین مشکل آنها تامین هزینه دارو و عمل پیوند کلیه است.
وی افزود: بسیاری از بیماران کلیوی و دیالیزی این شهرستان به علت مشکلات مالی توان انجام عمل پیوند کلیه را ندارند و شرایط سخت دیالیز را سه نوبت در هفته تحمل می کنند و شش بیمار در نوبت عمل پیوند کلیه هستند.
امام جمعه شهرستان آستارا هم در این عیادت گفت: دلجویی از بیماران دیالیزی نباید محدود به ایام خاص باشد و آنها همواره نیازمند توجه هستند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا بیان کرد: مسئولان باید با تامین نیارهای مادی و معنوی، تجهیزات، امکانات و هزینه پیوند کلیه از آلام بیماران بکاهند.
وی اظهار کرد: افزایش روز افزون بیماران کلیوی کشور نگران کننده است و انتظار می رود مردم نوعدوست، با کمک های نقدی خود قدم موثری جهت سلامتی و تندرستی آنها بردارند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105/ 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.