فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت : اساس توسعه و پیشرفت جامعه و کشور در گرو وحدت اقوام و مذاهب موجود در کشور است .

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در آیین جشن وحدت به مناسبت ولادت باسعادت پیامبر اسلام در مسجد اهل سنت روستای  عنبر‌ان آستارا افزود : نباید اجازه دهیم بد‌خواهان رشد و بالندگی کشور با نفوذ در حوزه‌های مختلف بویژه ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی تحت تاثیر قرار دهند و مانع از وحدت و یکپارچگی در جامعه شوند.

وی اظهار داشت: درک شرایط زمانی و بررسی تاریخچه مداخلات بیگانگان و همچنین شناخت انگیزه‌های آنان می‌تواند در مقابله با ترفند‌های دشمنان بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد : شیعه و سنی در نظام جمهوری اسلامی شهروندان کشور هستند و هیچ مشکلی در خدمات‌دهی به شهروندان براساس نگاه مذهبی وجود ندارد و ما بهترین همبستگی و همدلی را در آستار ا داریم.

فرماندار آستارا همچنین به مجموعه خدمات دولت در این سال‌ها در مناطق اهل سنت نشین آستارا اشاره کرد و گفت: این خدمات بدون هیچ کوتاهی در حال انجام است و ما وظیفه خود می دانیم که خدمتگزار این مردم باشیم.

رنجکش بر توجه بیشتر به حفظ وحدت در جامعه تاکید و رمز رسیدن به توسعه و رفع مشکلات را در همبستگی های اجتماعی عنوان کرد و یاد آور شد : با در کنار هم بودن هیچگاه زیان نخواهیم برد.

 در این مراسم که امام جمعه آستارا ، فرمانده سپاه و جمعی از مدیران اجرایی آستارا حضور داشتند، نماینده ولی فقیه استان گیلان در امور اهل سنت هم به سخنرانی پیرامون اهمیت توجه به وحدت پرداخت .

اجرای موسیقی و چند برنامه فرهنگی  و تقدیر از یکی از علمای منطقه به واسطه ۶۰سال فعالیت در تبلیغ دین از دیگر برنامه های این جشن بود .

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.