مهرزاد ناصری روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این درگیری نیمه شب شنبه هفته جاری در جاده ریک تالش روی داد و نیروهای حفاظتی منابع طبیعی که با خودروی شخصی برای دستگیری قاچاقچیان چوب کمین کرده بودند، به مقابله با متخلفان حامل چوب قاچاق پرداختند که به علت مقاومت آنها درگیر و مجروح شدند.
وی اظهار داشت : دو مامور اداره منابع طبیعی از ناحیه گوش و ساق پا و دو همیار طبیعت از ناحیه گردن و کتف مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان شهید نورانی تالش، در آن مرکز درمانی بستری شدند.
ناصری بیان کرد: با همکاری پاسگاه طولارود و جوکندان دو نفر از قاچاقچیان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند و چند نفر دیگر متواری هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش گفت: خودروی حامل چوب آلات جنگلی توقیف و به پاسگاه منتقل شد و یگان حفاظت منابع طبیعی با برقراری گشت های منظم، از هیچ کوششی برای صیانت از اراضی ملی این شهرستان دریغ نمی کند.
بر اساس اطلاعات موجود، تالش با بیش از ۱۶۰ هزار هکتار جنگل، ۷۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ساحلی در بین شهرستان های استان گیلان، بیشترین سطح اراضی ملی را دارد و ییلاق ریک از مناطق جنگلی و گردشگرپذیر آن است.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.