این جشنواره به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت و با مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت آغاز شده است.
عرضه انواع خوراک، دسر و تنقلات با کدو، صنایع دستی روی کدو و حکاکی روی کدو از برنامه های سومین جشنواره کدو در پیاده راه رشت است که تا هفتم آذرماه جاری ادامه دارد.
ترویج الگوی غذای سالم و سنتی و ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم درباره تغذیه سالم و اهمیت آن از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان شد.
کدو دارای بسیاری از مواد مغذی متراکم و مملو از ویتامین ها و مواد معدنی، اما کم کالری است، بسیاری از راه های خلاقانه برای گنجاندن کدو به رژیم غذایی از جمله انواع دسر، سوپ، سالاد، نوشیدنی و حتی به عنوان یک جایگزین برای کره وجود دارد.
کدو یکی از بهترین منابع شناخته شده از بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده که به میوه ها و سبزیجات رنگ نارنجی می دهد و در بدن به ویتامین A تبدیل می شود.
غذاهای مصرفی غنی از بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد و از بدن در برابر آسم و بیماری های قلبی و پیری محافظت می کند.
کدو از صیفی جات به شمار می رود و دارای انواع مختلف از جمله کدو سبز، حلوایی، تنبل، انجیری، استخوانی و تزیینی از انواع کدو است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.