به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، تیم های فوتبال سپیدرود رشت و نفت مسجد سلیمان عصر جمعه در هفته سیزدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در ورزشگاه سردارجنگل رشت به مصاف هم رفتند.
در جریان این مسابقه که به قول فوتبالی ها شش امتیازی بود، تیم نفت مسجد سلیمان موفق شد با نتیجه یک بر صفر سپدرود را در رشت شکست دهد تا با کسب یک پیروزی دلچسب خارج از خانه بالاتر از این تیم در جدول رده بندی قرار گیرد.
سرخپوشان رشتی که در دو بازی قبلی خود به ترتیب برابر پارس جنوبی جم در رشت و فولاد خوزستان در اهواز به برتری رسیده بودند، برای کسب سومین پیروزی متوالی و هتریک در تعداد پیروزی های لیگ برتری خود، رو در روی تیم نفت مسجد سلیمان قرار گرفتند.
اما بازیکنان سپیدرود که مشخص بود در حال و هوای دو پیروزی قبلی خود قرار داشته و به نوعی دچار غرور کاذب شده بودند، پا به این میدان گذاشتند و خود را از قبل پیروز می دیدند که این امر باعث شد تا این تیم یک بازی ضعیف را از خود به نمایش بگذارد.
ارتش سرخ گیلان در این دیدار که از حمایت طرفداران پرشور خود نیز برخوردار بود، در نهایت نتوانست کاری از پیش برده و با دریافت یک گل در این دیدار خانگی، مغلوب شد تا شکست تلخی را متحمل شود.
البته شاید اکثر طرفداران سپیدرود نیز چنین انتظاری داشتند که این تیم بدون دغدغه و با پشتوانه دو پیروزی متوالی ، بتواند برابر تیم نفت مسجد سلیمان که پایین تر از سپیدرود در جدول رده بندی قرار داشت، به پیروزی برسد تا فاصله خود را با دو تیم انتهای جدولی افزایش دهد.
اما در نهایت سپیدرودی ها یک بازی کسل کننده را به خصوص در نیمه اول به نمایش گذاشتند و با شکست در این دیدار خانگی ، علاوه بر فرصت سوزی ، دوباره جزء دو تیم انتهای جدولی قرار گرفت و این در حالی است که شش امتیاز از تیم استقلال خوزستان کاسته شده وگرنه سپیدرود با این شکست دوباره در انتهای جدول قرار می گرفت.
البته با توجه به شرایط دو تیم در جدول رده بندی همانطور که پیش بینی می شد تیم های سپیدرود و نفت مسجد سلیمان برای کسب پیروزی گام به میدان گذاشتند و نتیجه مساوی نیز برای هیچ یک از دو تیم فایده ای نداشت به خصوص برای سپیدرود که میزبان این بازی بود.
با توجه به این امر، سپیدرودی ها دور از انتظار ظاهر شدند و نتوانستند بازی قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند اما در نقطه مقابل، تیم نفت مسجد سلیمان در یک بازی فکورانه و با هدایت مرزبان، در این بازی خارج از خانه به برتری دست یافت تا امیدوارانه تر رقابت های لیگ برتر را ادامه دهند.
این در حالی است که اکثر فوتبال دوستان انتظار داشتند که یاران علی کریمی به راحتی در این دیدار خانگی به برتری برسند و به طور حتم چنین طرز تفکری در بین بازیکنان این تیم نیز وجود داشت که این امر باعث شد تا حریف خود را خیلی دست کم بگیرند که نتیجه آن ، شکستی دیگر در رشت شد.
البته امام فر مربی تیم سرخپوشان رشتی نیز در پایان این دیدار و در کنفرانس خبری اذعان داشت که تیمشان دچار غرور کاذب شده بود و همچنین آسیب دیدگی چند بازیکن دیگر این تیم همچون مهدوی و حسین ابراهیمی نیز تا حدی باعث تضعیف سپیدرود شده بود.
به هر حال تیم سپیدرود در این دیدار خانگی بهترین فرصت خود را برای فاصله گرفتن از انتهای جدول از دست داد و با توجه به اینکه این تیم دو دیدار سخت دیگر تا پایان نیم فصل در پیش دارد، بعید به نظر می رسد که بتواند تا پایان از انتهای جدول جدا شود.
سپیدرودی ها در هفته چهاردهم باید در قائمشهر به مصاف تیم نساجی بروند که به طور حتم دیدار بسیار سختی برای سرخپوشان رشتی بشمار می رود و در هفته پایانی دور رفت نیز این تیم میزبان استقلال تهران است که به طور حتم این دیدار نیز برای سپیدرودی ها آسان نخواهد بود.
اما این در حالی است که سرخپوشان رشتی در دو دیدار قبلی خود که کمتر کسی انتظار پیروزی را برای این تیم متصور می شد، در هر دو دیدار برابر پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان به پیروزی رسیدند و هم اکنون نیز طرفداران این تیم منتظرند تا تیم سپیدورد در دو دیدار باقیمانده تا پایان نیم فصل نیز چنین نتیجه ای را کسب و از انتهای جدول جدا شوند.
هم اینک در جدول رده بندی رقابت های فوتبال لیگ برتر کشور با حضور 16 تیم ، تیم نفت مسجد سلیمان با این پیروزی ارزشمند از 13 بازی 11 امتیاز کسب کرده و در مکان چهاردهم جدول قرار گرفت، تیم سپیدرود نیز با 13 بازی و کسب 9 امتیاز در مکان پانزدهم است و تیم استقلال خوزستان با توجه به کسر شش امتیاز از این تیم، با انجام 12 بازی و کسب چهار امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.
با توجه به شرایط جدول رده بندی و برای اینکه تیم سپیدرود از انتهای جدول جدا شود، نیاز مبرم به کسب امتیاز در هر دو بازی خود تا پایان دور رفت این رقابت ها دارد و طرفداران این تیم باید منتظر باشند تا مشاهده کنند که تیمشان در نهایت در پایان نیم فصل در چه رتبه ای قرار خواهد گرفت.
البته با توجه به شکست تلخی که تیم سپیدرود برابر نفت مسجد سلیمان در رشت متحمل شد به طور حتم دیگر ذره ای غرور در تیم سرخپوشان رشتی مشاهده نخواهد شد و طرفداران این تیم انتظار دارند که سپیدرودی ها در دو بازی باقی مانده تا پایان دور رفت همانند دیدار برابر پارس جنوبی جم و فولاد خوزستان ظاهر شوند.
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.