رحیم حیدری عصر شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجرای طرح های بوم گردی از سال گذشته در این شهرستان آغاز شده اظهار داشت: طی این مدت با تشکیل کمیته فنی طرح بوم گردی در شهرستان ، جلسات هفتگی با حضور نمایندگان فرمانداری ، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، بنیاد مسکن ، بخشداران ، نظام مهندسی ، منابع طبیعی با هدف اجرای مناسب این طرح در روستاها تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 48 درخواست جهت اجرای این طرح در مناطق روستایی منطقه ثبت و توسط دهیاران تشکیل پرونده شده افزود: از این تعداد پرونده ، 14 مورد تکمیل و به کارگروه مربوطه ارسال شده ، ضمن آنکه تعداد 7 مورد از این تعداد پرونده موافقت اصولی ( به تعداد 23 واحد بوم گردی ) دریافت کرده اند.
رییس کمیته اجرایی طرح بوم گردی شهرستان آستانه اشرفیه ادامه داد: در حال حاضر نیز تعداد 2 مورد از این پرونده ها موفق به دریافت پروانه و تسهیلات به میزان 4 میلیارد و 380 میلیون ریال شده و در دست ساخت و اجرا ( به تعداد 4 واحد ) قرار دارند.
حیدری با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان اجرای طرح های بوم گردی در این شهرستان وجود ندارد افزود: پرداخت تسهیلات به متقاضیان بر اساس متراژ واحدهای بوم گردی صورت می گیرد.
وی اجرای این طرح را در ارتقاء سطح معیشتی خانوارهای روستایی منطقه موثر عنوان و خاطرنشان کرد : جلوگیری از مهاجرت روستاییان، حفظ بافت سنتی و بومی مناطق روستایی ، جلوگیری از ساخت بی رویه ویلا ، توسعه بخش گردشگری ، آشنایی مسافران با آداب و رسوم محلی ، ایجاد اشتغال پایدار و...از اهداف اجرای طرح های بوم گردی در مناطق روستایی به شمار می رود.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع است.
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.