سرهنگ امیر طالبی شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : از 307 فقره تصادف روی داده ، 272 مورد خسارتی،34 فقره جرحی و یک مورد نیز که در شهر رشت رخ داد ، منجر به فوت یک عابر شده است.
وی با اشاره به جزئیات تصادف منجربه کشته شدن عابر پیاده 80 ساله در رشت طی روز گذشته شد، افزود : این تصادف در میدان علوم پایه شهر رشت اتفاق افتاد که طی آن به علت برخورد یکدستگاه خودروی سواری به یک مرد سالمند به شدت مجروح می شود که این اتفاق طی حدود 24 ساعت منتهی به فوت وی شد.
وی بیشترین علت این تصادف ها را عدم رعایت حق تقدم عنوان و تصریح کرد: بیشترین فوتی های معابر شهری استان عابران پیاده هستند ؛ از اینرو، ضمن رعایت سرعت مطمئنه و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان ، عابران نیز بایستی به قوانین رانندگی احترام بگذارند.
سرهنگ طالبی یکی از مشکلات عابران را در تصادفات، حرکت کردن هم جهت با خودروها عنوان و تصریح کرد: عابران بایستی برای دیده شدن در سمتی حرکت کنند که بر خلاف جهت خودروها باشد.
سرهنگ طالبی با بیان اینکه تعداد تصادفات در روزهای بارانی در معابر شهری استان دو برابر روزهای خشک و آفتابی است، افزود: طی روزهای خشک و آفتابی بطور میانگین بین 75 تا 80 تصادف در معابر شهری استان داریم که این میزان در روزهای بارانی به 150 تصادف می رسد.
وی در ادامه با توجه به فردا ( یکشنبه) به عنوان زمان بازگشت مسافران گفت: شهر رودبار یکی از شهرهای استان است که بدلیل قرار گرفتن در محور رشت- قزوین- تهران با ترافیک روبرو می شود به همین جهت توصیه می شود که مسافران زمان بازگشت خود را مدیریت کنند و به ساعات پایانی روز موکول نکنند.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.