به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد علاوه بر ورزشکاران رشته های تکواندو و شطرنج از سراسر کشور، مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج ، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان گیلان ، روسای هیات های ورزشی این استان و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای شهر رشت حضور داشتند.
رئیس فدراسیون شطرنج در مراسم افتتاحیه این المپیاد ورزشی گفت: خیلی خوشحالم که این المپیاد در سطح کشور آغاز به کار کرده و ورزشکاران در رشته های مختلف با هم رقابت می کنند.
مهرداد پهلوان زاده افزود: امیدواریم که ثمره مثبت برگزاری این المپیاد ورزشی را طی چند سال آینده نظاره گر باشیم و استعدادهای ورزشی شناخته و به تیم های ملی رده های سنی مختلف افزوده شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در مراسم افتتاحیه این المپیاد ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این المپیاد در سراسر کشور آغاز به کار کرده است.
مریم بخشی افزود: در این المپیاد ، حدود 25 هزار ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی در دو بخش دختران و پسران و در رده های سنی زیر 15 سال با هم رقابت می کنند که در نهایت 2500 ورزشکار و استعداد برتر انتخاب خواهند شد.
وی ادامه داد: این المپیاد برای پشتوانه سازی تیم های ملی در رشته های مختلف بسیار موثر است و به عنوان نماینده ورزش استان گیلان از برپایی این المپیاد ورزشی از وزارت ورزش تشکر و قدردانی می کنم.
بخشی اضافه کرد: ورزشکارانی که در این المپیاد حضور یافته اند، آینده سازان ورزش کشور هستند که باید حضور آنان را در المپیادهای ورزشی آینده شاهد باشیم.
رئیس هیات تکواندو گیلان نیز به نمایندگی از فدراسیون تکواندو در مراسم افتتاحیه این المپیاد ورزشی در رشت گفت: برپایی این المپیاد گامی موثر برای شناسایی استعدادهای ورزشی در رشته ای مختلف بشمار می رود.
محسن سترگی افزود: امیدواریم که ورزشکاران حاضر در این المپیاد، طی سال های آینده در میادین مختلف ورزشی حضوز یافته و افتخارات بیشتری را برای ورزش کشور کسب کنند.
وی ادامه داد: البته فدراسیون تکواندو پیش از این در این زمینه اقداماتی را انجام داده که ماحصل آن کسب عناوین مختلف جهانی و مدال های المپیک است که توسط ورزشکاران این رشته کسب شده است.
رژه تیم های شرکت کننده در این المپیاد ورزشی ، برگزاری نمایش های طنز ، برپایی نمایش محلی عروس بران و برگزاری مسابقه و اهدای جوایزی به تعدادی از ورزشکاران شرکت کننده، از دیگر برنامه های این افتتاحیه بود.
همچنین امیررضا پوررمضانعلی استاد بزرگ شطرنج گیلان به عنوان پرچمدار این المپیاد ورزشی بود و زهرا شجاعی راد تکواندکار شایسته استان نیز مشعل این بازی ها را حمل کرد.
المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در دو رشته تکواندو و شطرنج از امروز (پنجشنبه) با حضور حدود 700 ورزشکار در رشت آغاز می شود که در تکواندو فقط در بخش دختران و مسابقات شطرنج در هر دو بخش دختران و پسران در رشت برگزار می شود.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.