به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به ایرنا، رهام قلیچی افزود: رانندگان تاکسی کلانشهر رشت ، براساس تفاهم نامه بین مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت، بمنظور توسعه گردشگری بین المللی زبان انگلیسی می آموزند.
وی اظهار کرد: این طرح در راستای توسعه گردشگری و معرفی بهتر و بیشتر پتانسیل های کلانشهر رشت و ایجاد زمینه های زیرساختی جهت جذب سرمایه گذاران خارجی طراحی شده است.
وی با بیان اینکه تاکسیرانان جامعه هدف مطلوب و گسترده ای برای این منظور می باشند ، تصریح کرد: نحوه برخورد شایسته و تسلط به زبان انگلیسی توسط این قشر ، عاملی در جهت تقویت فضای گردشگری شهر رشت است.
قلیچی خاطرنشان کرد: روند جذب گردشگر و تکمیل زیرساخت های رشت در دو دهه اخیرحاکی از این است که ورود و توسعه گردشگران و سرمایه گذاران خارجی در سال های آتی و نزدیک ، بسیار محتمل و قریب الوقوع خواهد بود.
وی ادامه داد: از اینرو؛ آموزش زبان انگلیسی به جوامع هدف اولیه از جمله رانندگان تاکسی می تواند کمک بسیاری به ایجاد آرامش روانی و اطمینان خاطر گردشگران کمک کند و این دوره برای مخاطبان رایگان می باشد و در پایان پس از گذراندن موفقیت آمیز دوره، گواهی حضور در این دوره اموزشی به تاکسیرانان اعطا می شود.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با اشاره به پیشینه فرهنگی شهر رشت این اقدام مدیریت شهری را بسیار مدبرانه و هوشمندانه دانست و گفت: این اقدام در راستای ارتقا و گسترش صنعت گردشگری در سطح بین المللی است که در ترویج شهرت شهرستان رشت در مقیاس جهانی موثر خواهد بود.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.