به گزارش خبرنگار ایرنا ، مریم بخشی روز چهارشنبه در جلسه مطبوعاتی اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشت اظهار داشت: این المپیاد به طور همزمان در کل کشور آغاز و حدود 250 هزار نوجوان رده سنی زیر 15 سال در رشته های مختلف با هم رقابت می کنند.
وی گفت: بر این اساس بیش از 700 ورزشکار در رشته های شطرنج و تکواندو در رشت با هم به رقابت خواهند پرداخت که مسابقات تکواندو به مدت سه روز و رقابت های شطرنج نیز به مدت پنج روز در رشت ادامه خواهد یافت.
بخشی ادامه داد: با توجه به اهمیت برگزاری رقابت های المپیاد استعدادهای برتر ورزش، هیات های گیلان موظف شدند تا تیم های ورزشی را انتخاب و به این رقابت ها اعزام کنند تا بتوانیم در اولین دوره این المپیاد موفق ظاهر شویم.
وی بیان کرد: با اینکه میزبانی دو رشته به ما واگذار شده، امیدواریم بتوانیم این شور و نشاط را در این مسابقات ایجاد کنیم و علاقمندان زیادی برای مشاهده این المپیاد حضور یابند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: نماد این دوره از مسابقات در گیلان فک خزری انتخاب شده که این حیوان دریایی در حال انقراض است و امیدواریم که این فک ایرانی مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.
وی اضافه کرد: این المپیاد برای تمامی استان‌ ها و ورزش کشور بسیار مهم و اثرگذار است و یکی از نقاط قوت این المپیاد ، حمایت مالی و معنوی از استعدادهای برتر تا المپیک جوانان و تیم ‌های ملی بزرگسالان است که نگاهی بزرگ و حرکتی اثرگذار در تاریخ ورزش ایران به شمار می‌رود .
بخشی خاطرنشان کرد: سعی ما این است که تفاهم بیشتری را با آموزش و پرورش داشته و از تمامی ظرفیت های این نهاد در پیشرفت ورزش استفاده کنیم و اگر بتوانیم این تفاهم را بیشتر کنیم به طور حتم در ورزش پیشرفت بیشتری خواهیم داشت.
وی در ادامه به قانون منع حضور بازنشستگان در فدراسیون ها و هیات های ورزشی نیز اشاره و اضافه کرد: قانونی تصویب شده که ما نیز تابع قانون هستیم و نیروهایی که سابقه زیادی دارند و سال ها برای ورزش زحمت کشیدند، از وجود آنان و تجربه ارزشمند این افراد می توانیم در کنار نیروهای جوان سود ببریم.
بخشی اظهار کرد: البته این امر و عدم بکار گیری نیروهای بازنشسته ، جزو وظایف فدراسیون ها است که باید به هیات های استان ها اعلام کنند و ما نیز در گیلان اعلام آمادگی کرده ایم که این قانون به طور کامل اجرا شود.
وی همچنین به بازسازی ورزشگاه های تختی انزلی و عضدی رشت اشاره و بیان کرد: اگر در بعضی استان ها وضعیت مرمت و بازسازی ورزشگاه زود انجام شده به دلیل ورود بخش خصوصی است و ما نیز انتظار داریم که در این امر بخش خصوصی در گیلان ورود کند و برای بازسازی استخر کوثر رشت نیز 20 میلیارد ریال بودجه ملی در نظر گرفته شده که برای بازسازی آن 70 میلیارد ریال بودجه نیاز است.
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه مطبوعاتی گفت: کار کارشناسی در وزارت ورزش انجام شده و امیدواریم این طرح تداوم داشته تا بتوانیم استعدادهای خوب در ورزش را شناسایی و پرورش دهیم.
ابوالفضل صادقی افزود: از نظر تنوع حضور رشته های ورزشی در بازی های آسیایی ضعیف ظاهر شده و مقام های آسیایی و جهانی در خور نام ایران را کسب نکردیم که این امر نیاز به یک استعدادیابی کلی در سطح کشور دارد و این المپیاد این شرایط را فراهم می کند تا استعدادهای ورزشی شناسایی شوند.
وی ادامه داد: در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور حدود 25 هزار نوجوان به عنوان استعدادهای برتر انتخاب می شوند که تحت پوشش قرار خواهند گرفت تا بتوانیم پشتوانه سازی خوبی را در رشته های ورزشی مختلف داشته باشیم.
صادقی اضافه کرد: اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در دو رشته تکواندو و شطرنج که گیلان قطب برتر شطرنج و یکی از قطب های برتر تکواندو محسوب می شود، در این استان برگزار و مراسم افتتاحیه آن نیز فردا (پنجشنبه اول آذر) برگزار خواهد شد.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.