به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر مهمانسرای المپیک رشت و با استقبال خوب جامعه بسکتبال گیلان همراه شد، ابوالفضل صادقی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان، کاوه قدسی رئیس اداره ورزش و جوانان رشت، حامد عبداللهی شهردار رشت و تعدادی از اعضای شورای اسلامی این شهر ، مسئولان هیات بسکتبال گیلان، داوران ، مربیان و بازیکنان این رشته حضور داشتند.
سرپرست هیات بسکتبال استان گیلان در این مراسم گفت: حدود 78 هفته این هیات را در اختیار داریم که در این مدت، 86 اتفاق مهم برای این رشته ورزشی در استان گیلان به وجود آمد.
محمد رفیعی افزود: برپایی هفت دوره کلاس های مربگیری و داوری و کلینیک ، دو میزبانی اردوهای تیم ملی، برگزاری اولین دوره مسابقات بسکتبال خیابانی قهرمانی کشور ، راه اندازی لیگ بانوان گیلان و حضور مدیر تیم های پایه ملی بسکتبال کشور (دو بار) از مهم ترین اتفاقات این رشته در گیلان بود.
وی ادامه داد: پیش از این ، رتبه بسکتبال گیلان در کشور در جایگاه هفدهم قرار داشت اما هم اینک خوشبختانه رتبه گیلان بین استان ها ، به جایگاه پنجم ارتقاء یافته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه یابد.
رفیعی بیان کرد: همچنین هم اینک 12 شهرستان در گیلان به صورت فعال در این رشته مشغول به کارند و شاهین مومن نژاد نیز موفق شد به عنوان اولین گیلانی مدرک داوری بین المللی بسکتبال را کسب کند.
وی اضافه کرد: طی تابستان سال جاری نیز 11 تیم از استان گیلان با مشکلات و امکانات بسیار ناچیز، راهی رقابت های فهرمانی کشور در رده های سنی مختلف شدند که خوشبختانه 9 تیم موفق به کسب مقام شدند.
سرپرست هیات بسکتبال گیلان اضافه کرد: تیم بسکتبال امیدهای بانوان گیلان در گروه دوم (سید B) عنوان قهرمانی را کسب و به گروه اول لیگ کشور (سید A) صعود کرد، تیم بسکتبال نونهالان پسر گیلان نیز در رقابت های گروه دوم کشور مقام قهرمانی را کسب و به رقابت های سید A صعود کرد، تیم مینی بسکتبال دختران گیلان نیز در رقابت های منطقه یک کشور مقام نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و تیم بسکتبال نوجوانان پسر گیلان در رقابت های لیگ دسته اول (سید A) موفق به کسب رتبه چهارم شد تا آنان نیز جایگاه خود را در این لیگ حفظ کنند.
رفیعی به حضور تیم بسکتبال نوجوانان دختر گیلان در رقابت های لیگ دسته اول کشور نیز اشاره و بیان کرد: این تیم رتبه سوم گروه خود را حفظ و در لیگ سید A کشور ماندگار شد، تیم بسکتبال امیدهای پسران گیلان نیز در رقابت های سید B به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و به لیگ دسته اول و سید A کشور صعود کرد، تیم مینی بسکتبال پسران نیز در رقابت های لیگ منطقه یک کشور مقام سوم را بدست آورد و در رده سنی جوانان نیز ، تیم بسکتبال پسران استان گیلان در رقابت های سید C کشور به مقام چهارم دست یافت و به سید B کشور صعود کرد.
رفیعی گفت: مهمترین رویکرد بسکتبال مربوط به رده های پایه بوده و با توجه به اینکه 11 تیم از گیلان راهی مسابقات لیگ های مختلف کشور شدند ، چهار تیم به لیگ بالاتر صعود کردند و هفت تیم نیز روی سکو قرار گرفتند که این امر ماحصل تلاش حدود 18 ماهه مسئولان این هیات ، مربیان ، سرپرستان ، بازیکنان و سایر دست اندرکاران این رشته ورزشی در گیلان می باشد.
وی به رشد تیم های رده های سنی نیز اشاره و بیان کرد : نتایجی که توسط تیم های بسکتبال گیلان کسب شد، نشان از رشد و پویایی بسکتبال در این استان است و می توان به این موضوع تاکید کرد که در تدوین ، برنامه ریزی و اجرای برنامه های کوتاه ، میان و بلندمدت موفق عمل شده است .
در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح و جوایزی، از تیم های گیلانی حاضر در مسابقات قهرمانی کشور ، مربیان و همچنین داوران منتخب این استان و تیم های برتر لیگ های گیلان تجلیل و تقدیر شد.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.