علیرضا حاجی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر چه پیش از این نیز آموزش های لازم به پاکبان ارائه می شد اما با هماهنگی و تصمیمات گرفته شده در کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی کلانشهر رشت ، این آموزش ها به صورت فصلی خواهدبود.
وی با تاکید بر ضرورت توجه پاکبانان به آموزش ها و رعایت آن در حین انجام کار اظهار داشت: توجه به آموزش ها و رعایت آنها از جمله استفاده از نوار شب رنگ حین انجام کار برای پیشگیری از حوادث رانندگی اهمیت بسزایی دارد که ضروریست پاکبانان به این موارد توجه جدی داشته باشند.
حاجی پور با اشاره به مرگ پاکبانی جوان در رشت حین انجام وظیفه طی هفته گذشته به دلیل برخورد خودرو به او ، خاطر نشان کرد: این پاکبان از نوار شبرنگ استفاده کرده بود اما متاسفانه بی احتیاطی راننده موجب مرگش شد بنابراین رانندگان نیز بایستی با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنند.
وی در ادامه با بیان این که در زمان حاضر، حدود یک هزار نیرو شامل راننده، نظارتی و کارگری در قالب نیروی شرکتی ( از شرکت های طرف قرارداد با شهرداری رشت) فعالیت دارند، اضافه کرد: این نیروها در پنج منطقه شهرداری و پیاده راه فرهنگی کلانشهر رشت در امر نظافت فعال هستند که نظارت های لازم برای رعایت موارد ایمنی برای پاکبانان از سوی شهرداری انجام می گیرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت از شرکت های طرف قرارداد با شهرداری این کلانشهر در بخش رفت و روب خواست تا برای تامین وسایل ایمنی لازم برای پاکبانان، بیش از پیش توجه کنند.
پاکبانی جوان در کلانشهر رشت هفته گذشته حین انجام وظیفه به دلیل برخورد یک خودرو با او، جانش را از دست داد. پاکبان دیگری نیز روز گذشته (یکشنبه) در تقاطع احمدزاده به سمت امین الضرب به دلیل برخورد یک دستگاه سواری پراید، مصدوم شد.
کلانشهر رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200هزار نفر می رسد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.