گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی فرمانداری ماسال به ایرنا حاکیست، علی اوسط اکبری مقدم در جلسه ستاد مدیریت بحران ماسال ویژه در هم شکسته شدن آب بند این شهرستان بیان داشت: زمینه های تخریب دیواره رودخانه خالکایی از گذشته وجود داشته اما آب بندی که برای تامین آب کشاورزی این منطقه احداث شده، نباید تخریب شود زیرا جزو سرمایه های این مملکت است.
وی با انتقاد از نحوه اظهار نظر برخی مسئولان در رسانه گفت: حدود 500 متر مکعب بتون، بدون فولاد در آب بند ریخته شده و امروز در رسانه ها این موضوع به عنوان تخریب سد یاد شده است!
وی با اشاره به برداشت ناصحیح مصالح ادامه داد: این برداشت ها به طور عمده در حوزه هایی که ما به آنها مجوز داده ایم و نظارت نکردیم، اتفاق افتاده؛ ممکن است شرکت آب منطقه ای مجوز برداشت 30 سانت را به پیمانکار داده باشد اما پیمانکار دو متر برداشت کرده باشد.
اکبری مقدم بر ضرورت توجه به برنامه ریزی در حوزه نگهداری تاکید کرد و گفت: باید برنامه ای مدون در بحث نگهداری از بناهای فنی در حوزه های آسیب پذیر داشته باشیم و بی برنامگی های ما، امروز به خودمان برگشته است.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
غروب چهارشنبه هفته گذشته سد شهر ماسال در مسیر رودخانه خالکایی، در پی بارش شدید باران در هم شکست. محمد جواد عامر فرماندار ماسال نیز در بازدیدهایی که از این منطقه داشته، بر لزوم شتاب در ساماندهی و تثبیت بستر رودخانه خالکایی این شهرستان تاکید کرده است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.