لیلا بذرکار عصر یکشنبه در این باره به ایرنا گفت:‌ با توجه به استقرار شرایط مساعد آب و هوایی و وجود باغات مستعد تولید انواع مرکبات در گیلان پیش‌بینی می‌شود باغداران این استان امسال در اراضی خود حدود 10هزار تن بیشتر از پارسال مرکبات برداشت کنند.
وی عنوان کرد:‌ برداشت نوبرانه انواع مرکبات توسط کشاورزان مدتی است که در استان آغاز شده و با توجه به وجود بالغ بر 9 هزار و 533 هکتار باغ مرکبات در گیلان، افزایش میزان برداشت محصول محتمل است.
بذرکار در توضیح میزان برداشت مرکبات از سطح باغات استان و ارزش ریالی آن اظهار داشت: امیدواریم باغداران گیلانی امسال بتوانند 153 هزار تن انواع مرکبات را به ارزش تقریبی حدود 160 میلیارد تومان برداشت و به بازارهای مصرف استان عرضه کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه برداشت مرکبات در این استان تا اواخر فروردین سال آینده ادامه دارد، گفت:‌ گیلان با حدود 28 هزارهکتار باغ مرکبات در حال حاضر پنجمین استان تولید کننده این محصول در کشور است.
بذرکار با اشاره به اینکه باغات مرکبات گیلان اغلب در مناطق شرقی استان در شهرستان‌هایی نظیر رودسر،‌ املش و لنگرود قرار دارند، خاطرنشان کرد: پرتقال، نارنگی، لیمو، نارنج و بالنگ از جمله مهم‌ترین ارقام مرکبات تولیدی باغداران گیلانی است.
وی ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه مرکبات را از نیازمندی‌های ضروری گیلان عنوان و بیان کرد: کمبود صنایع تبدیلی از چالش‌هایی است که باید برای توسعه و ایجاد آن‌ها در شهرستان‌های مختلف با همکاری و مشارکت بخش خصوصی اقدام شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:‌ محصول مرکبات 60 درصد از باغات موجود استان از لحاظ درجه بندی در رتبه دوم و سوم قرار دارند بنابراین ایجاد سازه‌ها و صنایع تبدیلی در گیلان برای تولید آبمیوه و کنستانتره بسیار ضروری است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.