نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرگذاری رسانه ها گفت: اخبار کذب در فضای مجازی رو به افزایش است و باید اهرم‌های قانونی برای کنترل این اخبار کذب در نظر گرفته شود .

به گزارش ایلنا از رشت، محمد صادق حسنی جوریابی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در نشستی که در خانه مطبوعات گیلان با حضور اعضای هیات مدیره این خانه و خبرنگاران تشکیل شد، گفت : در حال حاضر سمت و سوی رسانه های کشور به سمت فضای مجازی پیش می رود و اثر گذاری فضای مجازی به جهت سهل الوصول بودن آن بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی مشکلات و تهدیدات خاص خود را نیز به همراه دارد، افزود: اخبار کذب در فضای مجازی بیشتر گسترش پیدا می کنند و باید اهرم های قانونی برای کنترل این اخبار کذب در نظر گرفته شود .

حسنی ادامه داد: نشریات و مطبوعات کشور از قانون مطبوعات پیروی می‌کنند و البته سایت‌های مجازی مجوز دار نیز تابع قوانین هستند و نمی توانند خارج از خطوط قانون حرف بزنند اما فراگیری فضای مجازی و سرعت انتشار اخبار در حال حاضر بیشتر از نشریات مکتوب است.

وی نمایندگان مجلس را علاقمند به حوزه ارتباط با رسانه ها و خبرنگاران خواند و گفت :خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسوولین هستند و باید مشکلات معیشتی و شغلی آنان از دید مسئولان پنهان نماند.

حسنی جوریابی عنوان کرد : متاسفانه بحث بیمه خبرنگاران همچنان از موضوعات مغفول در بین طرح ها و لوایح مجلس است و امیدواریم که این مسئله که مطالبه اکثر خبرنگاران کشور است با پیگیری مجددانه نمایندگان به سرانجام برسد.

همچنین در این جلسه ، کریم خورسندی مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان ضمن ارایه گزارشی از فعالیت رسانه‌ها در استان گفت : استان گیلان یکی از استان‌هایی است که تعدد نشریات و پایگاه‌های خبری مجازی در آن بالاست.

وی فضای مجازی را یک فرصت و همچنین تهدید خواند و افزود : اگر از رسانه مجازی بهره برداری صحیحی صورت نگیرد تبدیل به یک تهدید برای جامعه و نظام خواهد شد و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی به مشکلات صنعت چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: گرانی کاغذ بر روند فعالیت نشریات مکتوب تاثیر گذاشته و انتظار ما از دولت این است که حمایت ویژه ای از حوزه نشریات و چاپ بعمل آید.

خورسندی در زمینه تصویب قوانینی در مجلس برای کارکرد رسانه ها گفت : انتظار مدیران رسانه ها و فعالان عرصه رسانه این است که مجلس قوانینی را مصوب کند که بحث فعالیت در فضای مجازی خطوط قرمز و چارچوب های مشخصی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.