به گزارش خبرنگار ایرنا از ماسال، حجت الاسلام والمسلمینˈمرتضی علیزادهˈ در اجلاس نماز با حضور جمعی از چهره های فرهنگی و مسئولان در سالن سینما شادی این شهرستان اظهار داشت: امروز انواع ناهنجاریهای اجتماعی ناشی از تهدیدهای جنگ نرم دشمنان، کانون خانواده ها بویژه جوانان را هدف قرار داده است و باید مراقب باشیم .
وی در جمع اعضای شوراهای اسلامی، فرهنگیان، مسئولان و جمعی از مردم افزود: نماز نماد و مظهر بندگی و عبودیت و راه رسیدن به کمال است و تنها با حرکت در مسیر نماز است که می توانیم به قرب الهی برسیم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماسال با اشاره به اینکه، با اشاعه فرهنگ نماز در جامعه بسیاری از ناهنجاریها کاهش می یابد گفت: اجازه نخواهیم داد تفکر انحرافی دشمنان جامعه را تحت الشعاع قرار دهد و ما باید دین اسلام را بصورت کاربردی در جامعه تعریف و اشاعه نمائیم.
حجت الاسلام ˈعلیزادهˈ تصریح کرد: دین اسلام باید به نسل جدید بیشتر معرفی شود زیرا برخی افراد دین را یک توصیه اخلاقی می پندارند در حالیکه دین منشاء اخلاق نیکو و هدایت انسان به راه درست و ترقی است.
وی با ذکر راهکارهایی جهت جذب جوانان و نوجوانان به امر مقدس نماز گفت: یکی از راههای اصلی، ایجاد زمینه روحی و فکری مناسب برای این امر واجب الهی، ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان است.
این مقام مسئول، ضمن برشمردن مواردی همچون معرفت نسبت خدا، توجه به نعمتهای الهی، تقویت و فعال کردن مساجد به عنوان پایگاه های نماز گفت: از مهمترین راهکار های مربوطه در این زمینه، توجه والدین به نماز فرزندان است که باید از سنین کودکی به واسطه آموزش های متناسب، آنان را عادت به امر نماز کنند و با این فریضه الهی انس گیرند.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
7293 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.