به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در یکصد و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت اظهار داشت: این مهم بر اساس موضوع درخواست همکاران در شورا مطرح شده که در راستای حقوق شورا، هیات رئیسه حقوقی شورا در این زمینه اقدام می کند.
وی در ادامه با اشاره به فوت پاکبان جوان در اثر برخورد با خودرو حین انجام وظیفه در کلانشهر رشت و تسلیت به خانواده اش افزود: در مورد وضعیت عملکردی شرکت های رفت و روب و نحوه تعامل آنها با پرسنل حجمی بایستی نظارت بیشتری انجام گیرد و مجموعه ای تحت نظر کمیسیون بهداشت با همکاری سایر اعضا بایستی در این موارد جمع بندی لازم را داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: برای اولین بار تصمیم گرفته ایم تا برای شورای اسلامی رشت مجموعه برنامه راهبردی پنج ساله را آماده کنیم که در این باره منتظر نظر تکمیلی برخی همکاران در شورا هستیم.
وی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت خواست تا با کمک همدیگر هر چه سریعتر تا یک ماه آینده جمع بندی های لازم برای آماده کردن این برنامه پنج ساله را داشته باشیم.
وی با اشاره به برنامه میز خدمت و آغاز آن از سوی شورای اسلامی رشت بیان داشت: لیستی از تعداد مساجد، حسنیه ها و مراکز تجمع محوری در کلانشهر رشت آماده شده است که یقینا حضور تک تک این مکان کار سختی است.
علوی خاطر نشان کرد: بر این اساس در راستای میز خدمت در پنج منطقه شهرداری، در هر منطقه و هر محله می تواند توسط دو عضو شورا مورد بازدید قرار گیرد و با هماهنگی بین دستگاه ها مشکلات مربوط به مردم محلات را مرتفع کرد.
احمد رمضانپور نرگسی یکی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز با تسلیت فوت پاکبان جوان حین انجام وظیفه گفت: این حادثه هشداری برای ماست تا امکانات ایمنی برای همه پاکبانان از سوی شرکت های طرف قرارداد فراهم شود.
وی با اشاره به انتخاب شهردار رشت در جلسه هفته گذشته شورای اسلامی افزود: اعضای شورای اسلامی برای انتخاب شهردار، از مشورت ها استفاده کرد و نتیجه نهایی را گرفت.
وی با تاکید بر این مطلب که برای توسعه شهر همه بایستی با هم رفاقت داشته باشیم، اظهار داشت: برای رفع نواقص در سطح کلانشهر رشت همه باید دست به دست هم داده و همت کنند.
بهراد ذاکری دیگر عضو شورای اسلامی رشت با ابراز تاسف از مرگ پاکبان جوان در این کلانشهر گفت: کارگران و پاکبانان بایستی مورد توجه قرار گیرند و حداقل وسایل ایمنی برای آنها فراهم شود.
وی با بیان این که شورای اسلامی از دوره های مختلف همواره از بعد نظارت فاصله گرفت و به مسایل دیگر پرداخت که شاید جزء وظایفش نبود، افزود: بایستی نظارت بیشتری بر عملکرد شرکت های طرف قرارداد با شهرداری رشت داشته باشیم.
وی با تاکید بر برخورد با متخلفان در حیطه های مختلف در مدیریت شهری تصریح کرد: تا زمانی که مردم به شورا اعتماد نکنند، هیچ اتفاق بزرگی در کلانشهر رشت نمی افتد، مردم به این مجموعه اعتماد ندارند و مقصر عملکرد خودمان است.
کلانشهر رشت نیز حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی رشت در دور پنجم، 11 عضو دارد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.