گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست، ابراهیم صالحی عمران در سفر به این استان با بیان این که هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت نیروی کار برای رشد، تولید و اقتصاد جامعه است، افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای از بزرگترین دانشگاه های ملی حضوری کشور است که جمعیت دانشجویی آن افزون بر 170 هزار دانشجو در 173 دانشکده است.
وی اظهار داشت: این دانشگاه برای حدود دو هزار کد رشته دانشجو جذب می کند که حدود 100 رشته کاردانی و حدود 60رشته دوره کارشناسی ناپیوسته را شامل می شود.
صالحی با بیان این که دانشگاه فنی و حرفه ای به تربیت نیروی کار در بخش های صنعتی، خدماتی و کشاورزی اهتمام ویژه ای دارد، خاطر نشان کرد: نگاه این دانشگاه تربیت دانشجو برای کارمندی و پشت میز نشینی نیست.

** مهارت ها نقش محوری در اشتغال پایدار دارد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت نیز در دیدار رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با وی با توجه به نقش و جایگاه مهارت ها در صنعت اشتغال کشور گفت: مهارت ها نقش محوری و اساسی در اشتغال پایدار دارند.
آیت الله رسول فلاحتی با تاکید بر این مطلب که برای نهادینه کردن مهارت ها بایستی از دوران متوسطه و دبیرستان آغاز کرد، افزود: آموزش و پرورش هم در این میان رسالت مهمی دارد و دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند با آموزش و پرورش تعامل و هم افزایی لازم را برای تعمیم ، گسترش و فرهنگ سازی در جامعه بیش از پیش دنبال کند.
وی با تاکید بر اینکه دنیای صنعتی و پیشرفته امروز به مهارت ها توجه اساسی دارد اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای هم اکنون رسالت خود را در این میان به خوبی دنبال می کند و آمارها حاکی از تلاش این دانشگاه در کشور و حتی در استان برای گسترش مهارت آموزی میان جوانان است.
رسول شمشادی رویس دانشگاه فنی و حرفه ای گیلان هم در این نشست ضمن قدردانی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: این دانشگاه در استان دارای هفت هزار دانشجو در هفت مرکز است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با هدف بررسی توانمندی ها و ظرفیت های دانشکده های گیلان و نیاز های موجود برای ارتقای سطح کمی و کیفی آنها به این استان سفر کرده بود.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.