مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان روز دوشنبه درباره برگزاری این دوره آموزشی گفت: 80 نفر از مربیان طرح دادرس جمعیت هلال احمر شامل 50 مربی زن و 30 مربی مرد به مدت دو روز در اردوگاه شاخه زیتون منجیل آموزش های لازم را به منظور آماده سازی مربیان برای اجرای این طرح فرا می گیرند.
مهدی ولی پور افزود: در این دوره آموزشی مباحث تئوری و عملی امدادی شامل چادرزنی، اطفای حریق، پانسمان و خونریزی و حمل مصدوم به مربیان ارائه می شود، مربیان نیز پس از آموزش در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی در اجرای طرح دادرس با هلال احمر همکاری می کنند.
وی اظهار داشت: آموزش دانش آموزان بر اساس تفاهم نامه مشترک بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از سرمایه ملی و کاهش سطح آسیب پذیری و خسارات و تلفات ناشی از حوادث در مناطق پرخطر و نیز ضرورت آمادگی همگانی در برابر حوادث و سوانح احتمالی آینده کشور انجام می شود، بنابراین برای اجرای این طرح مهارت های امدادی به مربیان سلامت و مدیران مدارس متوسطه اول ارائه می شود.
وی با بیان این که مربیان آموزش دیده جمعیت هلال احمر با حضور در مدارس و تشکیل تیم های 14 نفره ، آموزش های لازم امدادی را به دانش آموزان ارائه می دهند، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت ) افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری ناشی از حوادث در مدارس، استفاده از ظرفیت های بالای آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی و فضای آموزشی برای تربیت نیروهای متخصص، توسعه و ترویج فرهنگ خود امدادی و سازماندهی تیم های مدیریت بحران شامل دانش آموزان و ظرفیت سازی برای پاسخگویی و مقابله مناسب در زمان وقوع حوادث است.
در زمان حاضر، جمعیت هلال احمر استان گیلان دارای 80 مربی آموزش دیده دادرس است که شرکت کنندگان این دوره آموزشی در صورت قبولی به این تعداد از مربیان اضافه می شوند.
324 مدرسه با 16 هزار و 200 دانش آموز متوسطه اول عضو تحت پوشش طرح دادرس جمعیت هلال احمر استان گیلان هستند که مربیان هلال احمر با حضور در مدارس و تشکیل تیم دادرس نسبت به آموزش آنها اقدام تا شعار در هر خانواده یک امدادگر را محقق کنند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.