به گزارش خبرنگار ایرنا، ذوالفقار یزدان مهر روز یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان در رشت در جمع خبرنگاران درباره ارتقاء وضعیت خوابگاه ها و کمک به ارتقاء سلف سرویس در دانشگاه ها اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه کشور با منع خوابگاه سازی مواجه بودیم که با کمک مجلس و دولت منع خوابگاه سازی در برنامه ششم برداشته شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکل برای دانشجویان در حوزه خوابگاهی افزود: حدود 50 هزار دانشجو از سال 94 پشت در خوابگاه بودند که با برنامه پرداخت رهن برای رفع این مشکل اقدام شد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر، 27 میلیارد تومان کمک رهن پرداخت کرده ایم که حدود 25 هزار دانشجو از این طریق اسکان یافتند.
وی با بیان این که از یکهزار و 50 خوابگاه دانشجویی در سال 94، 65 مورد از این خوابگاه ها وضعیت اضطراری داشتند که در سال 95 بهبود یافتند، تصریح کرد: سال 96، 370 خوابگاه دارای رتبه چهار به سطح بالاتر ارتقاء داده شدند و تابستان امسال نیز 200 خوابگاه ارتقاء داده شد و اکنون شاهد بهبود فضای خوابگاهی در دانشگاه ها هستیم که امیدواریم در سال آینده همه خوابگاه ها از رتبه اول و دوم برخوردار باشند.
خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه، مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و افتتاح ساختمان اداره تربیت بدنی و فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه گیلان امروز (یکشنبه) به بهره برداری رسید.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.