به گزارش خبرنگار ایرنا مصطفی سالاری روز یکشنبه در آئین تکریم از مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان فرهنگ کتابخوانی که از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برگزار شد، افزود: هر کجا فرهنگ مطالعه ارتقا یافته و بیشتر کتاب خوانده می شود، آسیب های اجتماعی در آن جامعه کمتر است.
وی ضمن تاکید بر ترویج خوانش کتاب های الکترونیک در جامعه گفت: جامعه رو به رشد را می توان با جایگاه کتاب در آن جامعه سنجید و جامعه ای که مردم آن بیشتر اهل کتاب باشند، جامعه ای سالم تر خواهد بود.
سالاری سرانه فضای فیزیکی مطالعه را تنها یکی از ابزارهای ترویج کتابخوانی دانست و تاکید کرد: می بایست از فضای کنونی مطالعه استان بیشترین بهره برداری صورت گیرد.
استاندار گیلان ضمن تاکید بر پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی ، از شهرداران خواست تنها به این موضوع محدود نشده و حمایت های خویش را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گسترده تر کنند.
سالاری ضمن تاکید بر گسترش استفاده از کتاب های الکترونیک گفت: اگرچه کتاب خواندن به شیوه کلاسیک دلچسب تر است، اما بهتر است از ابزار مدرن نیز در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد .
آئین تکریم از مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان فرهنگ کتابخوانی از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان بمناسبت در پیش بودن بیست و چهارم آبان ماه، روز کتاب و کتابخوانی در استانداری گیلان برگزار شد.
سرانه فضای مطالعه کتابخانه ای گیلان برای هر یکصد نفر، یک متر و 20 سانتی متر است؛ سرانه فضای مطالعه کتابخانه ای برای هر یکصد نفر در ایران، دو متر مربع و مطابق استاندارد جهانی هشت متر مربع است.
استان گیلان هم اکنون دارای 107 باب کتابخانه عمومی در 16 شهرستان و میزبان بیش از 60 هزار نفر عضو فعال است.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.