به گزارش خبرنگار ایرنا، افتتاح خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه، مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و افتتاح ساختمان اداره تربیت بدنی و فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه گیلان امروز (یکشنبه) به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه گیلان درباره افتتاح این پروژه ها بیان داشت: خوابگاه جدید دانشجویی دخترانه دانشگاه گیلان به متراژ دو هزار و 700 مترمربع در پنج طبقه به ظرفیت 300 دانشجو به بهره برداری رسیده است.
احمد رضی با بیان این که برای افتتاح این خوابگاه سه میلیارد و 950 میلیون تومان هزینه نوسازی، مقاوم و محوطه سازی انجام گرفته، اظهار داشت: علاوه بر این مبلغ حدود یک میلیارد تومان برای تجهیزات این خوابگاه هزینه شده است.
وی با اشاره به افتتاح مرکز بین المللی زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر با افتتاح این مرکز 16 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
رضی ادامه داد: ساختمان اداری تربیت بدنی و فعالیت های فوق برنامه ورزشی دانشگاه گیلان نیز در 647 متر مربع با بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون تومان اعتبار افتتاح شده است.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.