به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه در بازدید از کتابخانه پیامبر اعظم (ص) آستارا افزود: کتابخانه فقط محل مطالعه نیست بلکه اجرای طرح های حوزه کتاب و برنامه های درآمدزا در آن ضروری است.
وی بیان کرد: شهرداری آستارا در برخی ماه ها به ازای پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها، به این نهادها خدمات فرهنگی ارائه کند.
وی ادامه داد: توجه به زیرساخت‌ها و توسعه فضاهای فیزیکی و امکانات کتابخانه ها برعهده دولت و پاسخگویی به این مطالبات، نیازمند مشارکت عمومی است.
رنجکش اظهار کرد: انجمن کتابخانه های عمومی آستارا مسئولیت رسیدگی به وضعیت کتابخانه ها و توسعه آنها را دارد و برای رفع مشکلات، تامین امکانات و ترویج فرهنگ مطالعه تلاش می شود.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: از شاخص های کشورهای توسعه یافته، شبانه روزی شدن کتابخانه هاست و امیدواریم گرایش مردم آستارا به کتاب باعث رونق بیشتر کتابخانه ها شود.
ولی داداشی از مسئولان و مدیران فرهنگی و اجتماعی آستارا خواست به گسترش و ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه های عمومی توجه ویژه داشته باشند.
آرزو عباس زاده رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز گفت: ماهانه 300 عنوان کتاب به کتابخانه های آستارا اضافه می شود و ظرف یک سال گذشته، 24 هزار و 587 کتاب به اعضا امانت داده شده است.
نواختن زنگ کتاب در دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا (س) از برنامه های دیگر دهه کتاب بود و این دهه از 19 آبان ماه آغاز شده است.
چهار کتابخانه آستارا با یک هزار و 500 متر مربع مساحت و 52 هزار و 661 جلد کتاب با 40 هزار عنوان، دو هزار عضو فعال دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.