مریم بخشی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در واکنش به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر رشت اظهار داشت: متاسفانه اظهارنظرها و مصاحبه هایی انجام می شود که به نفع داماش نیست و اینگونه اظهارنظرها و مصاحبه ها بیشتر به تیم داماش که هم اینک شرایط خوبی دارد، لطمه وارد می کند و این تیم را به حاشیه می برد.
وی ادامه داد: امید است که استفاده ابزاری از تیم های ورزشی محبوب در رشته ها پرهیز و همگان در توسعه ورزش مشارکت و این عرصه را وسیله حصول سایر اهداف خود نکنیم.
وی افزود: متهم کردن استانداری که حمایت های بنیادی و بزرگی را به ورزش و جوانان گیلان انجام داده ، عین ناشکری از زحمات یک انسان بی ادعاست و کسی که بی ادعا، زندگی و مال خود را فدای شهرش می کند، نباید آن را فریاد بزند تا همگان مطلع شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در انتقاد غیرمنصفانه یکی از شورای شهر رشت از استاندار گیلان و مسئولان استان بیان کرد: وقتی نماینده عالی دولت بی ادعا وارد یک مقوله می شود و طرح های بنیادی و خلاقانه و کارهای بزرگی را برای جوانان گیلان استارت می زند که به آن حتی فکر هم نشده بود، نشان می دهد به دنبال رشد و توسعه فنی و تخصصی آن حوزه در استان است .
بخشی اضافه کرد: استاندار گیلان در مدت حضورش در گیلان حمایت های آشکار و عمدتا پنهانی از ورزش و جونان گیلان انجام داده که حتی نخواسته رسانه ای شود در حالی که برخی ، کارهای نکرده را با اطلاع رسانی بزرگ می کنند.
وی هدف استاندار گیلان را رشد و توسعه استان و در حوزه ورزش پیشرفت و حمایت بی دریغ و بی ادعا دانست و گفت: توجه به ورزش در میان آحاد مردم یکی از طرح های بزرگ استاندار گیلان است و کار ساخت یک هزار زمین ورزشی روستایی در استان اغاز شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: این در حالیست که مشاهده شده در فضایی که فردی غیربومی با هدف سرمایه گذاری وارد می شود، بعد از اینکه سرمایه را به شهر وارد می کند ، با عناوینی نظیر اینکه شما باید با پوشش و نام یک نفر بومی وارد استان شوید، ابتدا آن کار و پوشش انجام می شود و سپس اختلافات با او شروع و کار به محاکم قضایی کشیده می شود.
وی افزود: همچنین تا زمانی که حساب های مالی و تراز مالی تیم ها غیرشفاف بوده و میزان کمک های دریافتی و هزینه ها، شفاف نیست نشان دهنده آن است که هدف حمایت از باشگاه داری رشد و بالندگی ورزش نیست و اغراض ورزی دیگری پشت این موضوع پنهان است.
بخشی ادامه داد: لازم است ابتدا قبل از دریافت کمک های مالی از نهادهای دولتی و عمومی ، مشخص کنیم مبالغ دریافت شده در کجا هزینه شده و غیر از دریافت این کمک ها، آیا قدم دیگری برای رشد تیم های ورزشی برداشه شده یا خیر .
وی اضافه کرد: حمایت از رشد و مقوله ورزش و جوانان زمانی باورکردنی است که در این موارد صادق و شفاف باشیم نه اینکه از احساسات مردم برای رسیدن به اهداف شخصی استفاده ابزاری کنیم.
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه دولت بر اساس قانون نمی تواند کمک مالی به تیم ها و باشگاه های ورزشی حرفه ای داشته باشد و به طور صریح استفاده از اعتبارت دولتی در ورزش حرفه ای ممنوع شده، خطاب به حاجی پور یکی از اعضای شورای شهر رشت اظهار کرد: به جای این اظهارات همچون شهرداری های بوشهر ، تبریز، اصفهان ، تهران و دیگر استان ها شرایط قانونی کمک مالی پایدار به باشگاه های ورزشی حرفه ای را با ایجاد شرکت های اقماری در شهرداری ها فراهم کنید نه اینکه به دنبال کمک های مقطعی و ناپایدار دولتی باشید.
بخشی در ادامه گفت: در تمام دنیا وقتی فردی باشگاهی را در ورزش حرفه ای حمایت مالی می کند، دیگر انتظار حمایت مالی از دولت ندارد ولی جالب است که مسئولان باشگاه های ما کمک مالی را وظیفه دولت می دانند و اتنظار دارند که تخلف صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به حمایت ها و کمک های ویژه دکتر سالاری در خصوص وضعیت سپیدرود افزود: سرانجام یک تیم قوی مدیریتی و خوب با حضور علی کریمی پیدا شده که امیدواریم این تیم نیز نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کند.
وی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار در تاریخ ورزش گیلان ، امسال بدرقه ورزشکاران بازی های آسیایی و پارا آسیایی با حمایت های دکتر سالاری و نمایندگان مجلس به همراه کمک هزینه و پاداش نقدی به قهرمانان و مدال آوران پرداخت شد که جای تقدیر و تشکر دارد.
7285 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.