به گزارش خبرنگار ایرنا آیین های ویژه سالروز رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن مجتبی شامگاه سه شنبه در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان با حضور گسترده عزاداران برگزار شد و امروز نیز در برخی از این امام زادگان در حال برگزاری است.
بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) و امام زاده هاشم در رشت، سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود و بی بی حوریه بندرانزلی از جمله امام زادگان شاخص استان گیلان هستند که در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن میزبان عزادارانند.
عزاداران در قالب دسته جات عزاداری و با بیرق های محمد رسول الله (ص) و امام حسن مجتبی با حضور در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گیلان به سوگواری و سینه زنی می پردازند.
طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با شعار شهادت افتخار ماست، از اول ماه محرم با برگزاری مراسم های فرهنگی در 510 بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان در حال اجراست.
جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا، اجرای امینانه نیات واقفان، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه از اهداف اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی است.
اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام از جمله برنامه های طرح بصیرت عاشورایی است.
تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی‌، مراسم ویژه نوجوانان حسینی با عنوان احلی من العسل، مراسم راهروان زینبی، عزاداری امام سجاد (ع) و همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی و منشور عزت از جمله برنامه های این طرح بود.
این طرح تا پایان صفر ادامه دارد.
امروز 28 صفر سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است.
بر اساس آخرین آمار، استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه و افزون بر سه هزار موقوفه و 20 هزار رقبه است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.