به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول حوزه نمایندگی سپاه ناحیه ماسال شامگاه دوشنبه در این یادواره گفت: داشتن اعتقاد قوی و بصیرت از خصوصیات بارز شهدا بود و نسل جوان امروز هم باید روز به روز باورها و بصیرت خود را تقویت کند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی علیزاده افزود: بصیرت و دشمن شناسی از مهمترین ویژگی جوانان و نوجوانان دهه اول انقلاب بود و در طول هشت سال دفاع مقدس با بهره گیری از این ویژگی دلاورانه و شهادت طلبانه در برابر زور گویی های دشمن بعثی تا پای جان ایستادگی کردند و ثمره این عقاید پاک موجب شد که آمریکا نتواند ملت ایران را به سازش و تسلیم وادارد.
وی بیان کرد: شهدای دانش‎آموز، دفاع از مملکت، دین و ارزش‌های دینی و جهاد را مقدم بر تحصیل دانسته و به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و به سوی جبهه‌ ها شتافتند و با نثار خون خود در مقابل دشمنان ایستادند.
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه ماسال با اشاره به جایگاه و نقش شهدا در پیشرفت و تعالی نظام اسلامی اظهار کرد: اقتداری که امروز نظام اسلامی ما توانسته در دنیا به آن دست یابد، به برکت خون شهدا و در سایه رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.
علیزاده برگزاری یادواره های شهدا را نیاز امروز کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به نیاز جامعه دانش آموزی برای الگوبرداری از قهرمانان و اسوه های حقیقی، برگزاری چنین یادواره‌هایی آن هم با مشارکت دانش آموزان سبب گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در میان آنها می‌شود.
وی به تلاش های دشمن برای انحراف نسل جوان اشاره کرد و گفت: دشمن امروز برای انحراف نسل جوان و انقلابی ما دست به تهاجم فرهنگی زده که برگزاری این یادواره ها می تواند مانع از به ثمر رسیدن اهداف آنان باشد.
شهرستان ماسال با دو بخش مرکزی و شاندرمن در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و در طول سال های دفاع مقدس تعداد 136 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که تعداد شهدای دانش آموز این منطقه 29 شهید می باشد.
7293/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.