رئیس هیات ورزش های رزمی استان گیلان روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار داشت: در جریان چهارمین دوره رقابت های سبک ووینام قهرمانی آسیا که از چهارشنبه گذشته در جزیره بالی کشور اندونزی آغاز شده، نیک کار در وزن 64- کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت.
مرتضی حسن زاده ادامه داد: نیک کار ملی پوش گیلانی در این وزن موفق شد حریفانی از کشورهای نپال ، افغانستان و کامبوج را شکست دهد تا موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات شود.
وی بیان کرد: به جز نیک کار که به عنوان ورزشکار در این مسابقات حضور داشت، مرتضی رمضانی از استان گیلان نیز به عنوان سرمربی تیم ملی ووینام در این مسابقات حضور یافت که تیم ملی با هدایت این مربی گیلانی موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال نقره شد.
در چهارمین دوره رقابت های رزمی ووینام قهرمانی آسیا ورزشکاران کشورهای ایران، افغانستان، بنگلادش، کامبوج، اندونزی، هند، عراق، ژاپن، لائوس، نپال، میانمار، چین، فیلیپین، چین تایپه و ویتنام حضور داشتند که در جزیره بالی کشور اندونزی با هم به رقابت پرداختند.
ووینام از رشته های مورد تائید شورای المپیک آسیاست و رقابت های آن در بازی های داخل سالن آسیا برگزار می شود و مسئولان کنفدراسیون ووینام آسیا در تلاش هستند تا مجوز حضور این رشته را در بازی های آسیایی اخذ کنند.
ووینام ورزش سنتی کشور ویتنام محسوب می شود و این سبک در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت دارد و ورزشی بدون سلاح می باشد که شامل آموزش جسمی و همچنین ذهنی، استفاده از نیرو و عکس العمل حریف است.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.