به گزارش خبرنگار ایرنا مردان و زنان ولایتمدار آستارا امروز یکشنبه از ساعت 10 صبح با حضور در مقابل سپاه و در صف های منسجم، راهپیمایی 13 آبان را آغاز و با سردادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در مقابل مصلی نمازجمعه این شهرستان تجمع کردند.
در اجتماع بزرگ راهپیمایان 13 آبان در شهرهای آستارا و لوندویل، مردم و مسئولان با همدلی و همراهی، اراده مصمم خود را برای پشتیبانی قاطع از نظام اسلامی به نمایش گذاشتند.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان گیلان در جمع راهپیمایان در شهر آستارا گفت: جاسوسی آشکار دشمن به راحتی مشخص می شود اما جاسوسی فرهنگی و رسانه ای که آمریکا همواره به آن اقدام کرده، اقدامی ناآشکار است و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط مردم آگاه ایران، توطئه های دشمن را برملا ساخت.
ولی داداشی افزود: دشمنان در طول 40 سال انقلاب اسلامی طرح های مختلفی نظیر ترور شخصیت های مجاهد و انقلابی را برای براندازی نظام اسلامی اجرا کردند، اما به علت بیداری و مقاومت ملت ایران، در رسیدن به هدف های خود ناکام ماندند.
وی بیان کرد: تحریم های آمریکا علیه ایران، موضوع تازه ای نیست و توطئه های دشمن، حضور مردم برای دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب را پررنگ تر می کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ادامه داد: رسانه های خارجی با صرف هزینه های زیاد، قصد سیاه نمایی حضور مردم ایران در صحنه های سیاسی و اجتماعی را دارند و مردم و مسئولان به این امر آگاه باشند.
اجرای سرود حماسی، قرائت قطعنامه راهپیمایی 13 آبان، فریادهای الله اکبر مردم در تایید بندهای آن، و به آتش کشیده شدن آدمک های نمادین بیگانگان از بخش های قابل توجه راهپیمایی دشمن شکن 13 آبان در آستارا بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی و لوندویل، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

** مردم تالش با راهپیمایی 13 آبان آمریکا را به تمسخر گرفتند
مردم مسلمان و انقلابی تالش با شرکت منسجم در راهپیمایی 13 آبان، آمریکا را به تمسخر گرفته و بی اثر بودن تحریم های ظالمانه آن را فریاد زدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا مردم، مسئولان و به خصوص دانشگاهیان و دانش آموزان تالش، امروز 13 آبان با حضور یکپارچه در خیابان های تالش و مراکز بخش های تابعه آن، پشتیبانی خود از نظام اسلامی و انزجار از استکبار جهانی را با شعارهای مرگ بر آمریکا نشان دادند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی 13 آبان در شهر تالش پلاکارهایی با مضامین ما پیرو رهبریم - فرمان از او می بریم و ما پیرو حسینیم - ذلت نمی پذیریم، از مقابل سپاه تا مسجد جامع را طی کردند و امام جمعه این شهرستان در اجتماع راهپیمایان گفت: 13 آبان در تقویم رسمی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده و فرصت تبیین و بازخوانی تاریخ مبارزه ملت ایران با آمریکا و مستکبران است.
حجت الاسلام امین نقدی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مشت محکمی بر دهان استکبار است و تحریم های ناجوانمردانه آمریکا هرگز در روحیه محکم مردم ایران خللی ایجاد نخواهد کرد.
وی بیان کرد: روحیه استکبار ستیزی را باید در کشور حفظ و به نسل های بعدی منتقل کنیم و قدرت و اقتدار نظام اسلامی، مرهون خون شهدا، هدایت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و حضور آگاهانه مردم در صحنه هاست.
قرائت قطعنامه روز 13 آبان و فریادهای الله اکبر مردم در تایید بندهای آن، اجرای سرود حماسی دانش آموزی و به آتش کشیده شدن نمادهای آمریکا و دشمن از بخش های دیگر راهپیمایی 13 آبان در تالش بود.
راهپیمایی 13 آبان ماه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان محلی در مراکز بخش های تابعه تالش نیز برگزار شد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.