به گزارش خبرنگار ایرنا، عزت الله ضرغامی روز یکشنبه در مراسم راهپمیایی 13 آبان در میدان شهدای ذهاب در رشت افزود: مردم کشورمان از جمله مردم همیشه در صحنه استان گیلان با حضور پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان با شعارهای کوبنده، مقابله با آمریکا را به جهانیان نشان دادند.
وی با تحسین روحیه استکبار ستیزی ملت اظهار داشت: آفرین بر شما مردم مومن و انقلابی استان گیلان و رشت که امروز با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان قهرمانانه حق شناسی خود را نسبت به شهدا و ادامه راه آن عزیزان اعلام کردید و در یک چنین روزی که چشم همه دنیا به سوی ایران اسلامی دوخته شده تا ببینند که رجز خوانی و یاوه سرایی ها رئیس جمهوری نادان آمریکا چه تاثیری بر ملت ایران داشته، با حضور دشمن شکن حماسه تاریخی آفریدید.
عضو شورای عالی فضای مجازی با یادآوری حماسه 9 دی در کشور خاطر نشان کرد: زمانی که تصاویر و حضور گسترده شما گیلانی ها و مردم رشت در هشتم دی به دستم رسید و بخشی از آنها اثر مهمی در راهپیمایی نهم دی به ویژه در تهران داشت، مانند مائده آسمانی بود که دشمنان اسلامی را ناامید کرد.
وی در ادامه سخنانش با بیان این که امروز دقیقا از 13 آبان 57، 40 سال می گذرد، اظهار داشت: در 13 آبان 57 رژیم سراپا مسلح شاه که تماما از سوی آمریکایی ها تجهیز می شد و دستوراتش را دریافت می کرد، در جلوی دانشگاه تهران دانش آموزان این مملکت را به جرم ابراز عقیده به گلوله بستند و صحن دانشگاه از خون این شهدا رنگین شد.
عضو شورای عالی فضای مجازی بیان داشت: یک سال بعد در 13 آبان 58 دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که بنده هم توفیق همراهی با آن عزیزان را داشتم از چهار دانشگاه کشور از همین روز به سفارت آمریکا حمله شد و آثارش را هم دیده اید.
وی با بیان این سئوال که مگر سفارت یک کشور جزء خاک یک کشور محسوب نمی شود و مگر بر اساس عرف دیپلماسی کشور، خاک آن کشور محترم شمرده شود؟ تصریح کرد: پاسخ این است که این سفارتخانه نبود بلکه محل جاسوسی و ستاد عملیات آمریکایی ها علیه ملت ایران بود.
وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت فکر می کرد که می تواند با آمریکا مانند سایر کشورها یک ارتباط داشته باشد، تمام ناآرامی هایی که در کشور رخ داد در کردستان به نام قوم کرد، در شمال گنبد و ترکمن به نام خلق ترکمن، در آذربایجان با عنوان خلق آذربایجان و غیره، کشور با ناآرامی هایی مواجه بود که معلوم شد که از سفارتخانه آمریکا است.
عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان این که ملت انقلاب شبانه روز مقابل لانه جاسوسی می آمدند و با شعار دانشجوی خط امام افشاکن افشاکن به مردم روحیه می دادند، اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی یک حرکت نمادین و به عنوان یک حرکت به استکبار ستیزی عمق داد، همه دنیا به حقانیت کار ملت ایران پی بردند، هیمنه آمریکا فرو ریخت.
ضرغامی در بخش دیگری از سخنانش در راهپیمایی 13 آبان در رشت با بیان این که برخی مطرح می کنند که پروژه مذاکره با آمریکا به نتیجه رسیده بود اما برخی موشک پرت کرده و جنگ پیش گرفته و آمریکا برجام را به هم ریخت، افزود: این حرف ها واقعیت ندارد، امروز بهترین راویان بد عهدی ها خود دولت جمهوری اسلامی است.
وی با بیان این که بدعهدی های آمریکا را وزارت خارجه کشورمان خوب فهمیده است، خاطر نشان کرد: اگر اسم ظریف را برداریم حرف های وی نشانگر این است که انگار یک آدم حزب اللهی دو آتشه تمام عیار ضد آمریکا است که خودش در صحنه مبارزه با آمریکاست.
عضو شورای عالی فضای مجازی بیان داشت: برخی از سیاسیون ورشکسته می گویند که با ترامپ مذاکره کنید، خود رئیس جمهوری گفته که این دیوانگی است آنهایی که این حرف ها را می زنند، متوجه نیستند.
وی با اشاره به بلوکه کردن دارایی های ایران و این که ملت ایران 40 سال تحریم شده اند خاطر نشان کرد: اعلام کردند که فروش نفت را به صفر می رسانیم، همه کارهای روانی را انجام دادند اما وقتی دیدند که اتفاقی نمی افتد چند روز پیش هفت کشور را از مسئله این تحریم ها معاف کردند.
ضرغامی در ادامه سخنانش با اشاره به چاپ پوستری از ترامپ برگرفته از فیلم معروف و سریال بازی تاج و تخت و جمله معروف آن سریال زمستان در راه است، تحریم ها آمدند و در راه هستند تاکید کرد: هیچ یک از اقدامات و جنگ های روانی آمریکایی ها ذره ای از روحیه مردم برای مبارزه با آمریکا کم نمی کند.
در پایان این مراسم قطعنامه سراسری راهپیمایی 13 آبان قرائت شد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.