گزارش روابط عمومی محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ قربانعلی محمدپور با اعلام این مطلب افزود: صدور پروانه شکار از نیمه آبان ماه به صورت محدود در دفاتر پیش خوان دولت صادر می شود و اداره کل محیط زیست گیلان در هماهنگی با دامپزشکی استان نسبت به پایش مشترک در خصوص احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عمل خواهد کرد.
وی ادامه داد: در صورت تایید و اعلام دامپزشکی مبنی بر شیوع بیماری، صدور پروانه های شکار متوقف و مجوز های صادر شده لغو می شود.
به گفته محمدپور ، بر اساس اختیارات در نظر گرفته شده در ابلاغیه سازمان محیط زیست، شکارچیان مجاز خواهند بود صرفا در روزهای پنجشنبه و جمعه در هر سفر یا روز شکار، از پرندگان خشکی زی نظیر کبک تا دو قطعه و از پرندگان آبزی چهار قطعه را شکار کنند و روز های شکار هم برای روزهای پنجشنبه و جمعه در نظر گرفته شده است.
طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، صدور پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست متوقف شده بود.

** دستگیری دو شکارچی توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، محمدپور اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست گیلان دو شکارچی متخلفی را که از استان مازندران به گیلان آمده بودند، حین ارتکاب جرم دستگیر کردند و آنان به مبلغی بالغ بر هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.