معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در تبیین راهبردی شورای فنی استان بر ضرورت بهره گیری از دانش و تخصص مشاورین فنی متعهد در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اکبر اوسط مقدم در هفتمین جلسه شورای فنی استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: باید با پیروی از دستورالعمل‌های ابلاغی و الگوپذیری از رویکرد‌ گذشته، در مسیر اهداف تعیین شده فعال تر گام برداشته تا شاهد تاثیرگذاری بیشتری در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان آموزش را یکی از مهمترین اولویت‌های کارگروه اعلام و با انتقاد از عدم توجه جدی به این مهم در گذشته خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی استان در هر حوزه ای، آموزش‌های مرتبط را برگزار و افراد را ملزم به شرکت در این دوره ها کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای مطلوب شورای فنی تصریح کرد: باید از ظرفیت انجمن‌های صنفی و دانش مشاورین بیشترین بهره را گیریم.

اوسط مقدم به پروژه‌های عمرانی ماده 27 و چالش‌های اقتصادی موجود در این پروژه ها اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت قانونی ماده 27 امکان بهره گیری بیشتر از تبصره‌های قانونی موجود در بودجه را فراهم می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان خطاب به دستگاه های اجرایی خواستار استفاده از ظرفیت تبصره‌های قانونی بودجه جهت تکمیل پروژه‌هایی که سال‌های متمادی متوقف شده اند، شد و ابراز کرد: سازمان ها بهره گیری از ظرفیت بند یک ماده 9 قانون بودجه سال 1396 جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی خوبی در کارگروه انجام شد افزود: کارگروه بعد از اعلام گزارشات به دستگاه‌ها، نظارت را بیشتر کرده تا نقایص مطرح شده رفع شود.

اوسط مقدم با اشاره به اجرای پروژه ها با استفاده از شیوه ها و مصالح سنتی گفت: از مصالح سنتی به دلیل فراوانی و ارزانی استفاده می شود اما نباید از تکنولوژی‌های روز غافل شد. 

وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن‌های صنفی و مشاورین تأکید کرد و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت مشاورین در اجرای کمی و کیفی پروژه‌ها تاثیرگذار است.

در پایان جلسه هریک از دستگاه‌ها و شرکت‌های مهندسی و فنی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح و مصوباتی توسط معاون هماهنگی امور عمرانی به تصویب رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.