گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان به ایرنا حاکیست؛ این کرکس مصدوم که فاقد توانایی پرواز بود توسط یکی از روستائیان ماکلوان به اداره حفاظت محیط زیست فومن اطلاع داده شد و محیط بانان با مراجعه به محل، اقدام به زنده گیری کرکس مصدوم کردند و بعد از حدود 20 روز تیمار و نگهداری و اطمینان از بهبودی کامل، در ارتفاعات ماسوله به دامان طبیعت بازگردانده شد.
این پرنده که با نام علمی Gyps fulvus از تیره قوشییان و از گونه های تحت حمایت و شکار ممنوع می باشد در گذشته به تعداد زیاد در ارتفاعات شهرستان زندگی می کرد و به راحتی اجتماعات زیاد آن در مناطق صخره ای و ارتفاعات از جمله ماسوله دیده می شد ولی طی سال های اخیر از تعداد و جمعیت آنها به شدت کاسته شده است.

** تیمار و رهاسازی یک بهله دلیجه در شفت
بر اساس گزارش دیگری از روابط عمومی اداره کل محیط زیست گیلان به ایرنا یک بهله دلیجه که در طبیعت آسیب دیده و توسط علاقمندان به محیط زیست به اداره محیط زیست شفت تحویل داده شده بود، پس از تیمار و درمان در مناطق جنگلی شهرستان شفت رهاسازی شد.
رضا زمانی رئیس اداره محیط زیست شفت در این ارتباط گفت: دلیجه از پرندگان شکاری، از تیره شاهینیان و از پرندگان حمایت شده است و با تغذیه از مارمولک ها ، نرم تنان و قورباغه ها و موش نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد.
شهرستان های فومن و شفت در غرب استان گیلان قرار دارند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.