به گزارش خبرنگار ایرنا، سورنا ستاری غروب یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با محوریت آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استانداری گیلان افزود: همه بایستی به ارزش کارآفرینی پی برده و برای تحقق آن تلاش و همکاری کنند.
وی با بیان اینکه پایین کشیدن کرکره یک کسب و کار، خیانت است، اظهار داشت: اینکه یک کارآفرین، چند نفر را سر کار ببرد؛ آدم مقدسی است و نباید برای او سخت‌گیری داشته باشیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: همه بایستی به دنبال این باشند که افراد کارآفرین زیاد شود و کارآفرینی به عنوان یک ارزش بالا مطرح باشد.
وی با بیان اینکه نگذارید فرزندان شما به استان های دیگر رفته یا مهاجرت کنند، اضافه کرد: برای نگه داشتن فرزندان در استان و مهاجرت معکوس، بایستی اکوسیستمی ایجاد شود که با پول ممکن نیست بلکه نیازمند محیطی برای جذب آنان هستیم و همه بایستی برای تحقق آن بکوشند.
ستاری با تاکید بر این مطلب که استخدام یعنی نوآوری و اعتماد به‌نفس را بکُشیم، تصریح کرد: نوآوری بزرگترین موهبت و غیرقابل قیمت‌گذاری است و از استخدام بر نمی آید.
وی در ادامه سخنانش با بیان این که ما با پژوهش دولتی و دانشگاه دولتی به جایی نمی رسیم بلکه نیازمند بخش خصوصی هستیم، اضافه کرد: اولین بحث اینکه پژوهش دولتی اگرچه موفقیت هایی داشته، ولی کدام مشکل دولت را مرتفع کرده است؟
ستاری بیان داشت: با پول دولتی نمی توانیم پژوهش های کاربردی داشته باشیم، پژوهشی می تواند بصورت کاربردی بعمل آید که سرمایه گذاری بخش خصوصی در آن وجود داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش موضوع اقتصاد دانش بنیان را اهمیت دادن به نیروی انسانی دانست و خاطر نشان کرد: برای حمایت های مالی آمادگی داریم؛ راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری در این استان مورد توجه قرار گیرد، صندوق برای استارتاپ های کوچک داشته باشید و پیگیری های لازم را انجام دهید.
به گزارش ایرنا معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز (یکشنبه) با همراهی استاندار گیلان، با حضور در منطقه آزاد انزلی از واحد تولیدی دانش بنیان تولید محصولات آرایشی از حلزون، شرکت سرزمین شاد واحد تولیدی صادر کننده و کارآفرین نمونه حوزه پوشاک کشور، یک شرکت تولید کننده دیاگ خودرو که با سرمایه گذاری مشترک ایرانی و کره جنوبی احداث شده و نیز بزرگترین آکواریوم و پارک خزندگان کشور و موج شکن بندر کاسپین بازدید کرد.
همچنین کلنگ عملیات احداث مرکز نوآوری و فناوری انرژی منطقه آزاد انزلی با حضور سورنا ستاری به زمین زده شد. این مرکز در راستای اجرای تفاهم نامه مهرماه سال جاری سازمان منطقه آزاد انزلی با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با هدف ایجاد مکانی جهت استقرار و حمایت از شرکت های دانش ‌بنیان، استارتاپ‌ ها و شتاب دهنده‌های حوزه انرژی کشور احداث می شود که با راه اندازی این مرکز ضمن حمایت از فعالیت انجمن ها و تشکل های مردم نهاد برای ترویج و فرهنگ سازی در حوزه انرژی های تجدید پذیر، شرایط لازم نیز برای برپایی نمایشگاه های تخصصی در حوزه انرژی و زیست محیطی و برگزاری همایش های تخصصی حوزه انرژی و محیط زیست در این منطقه فراهم شده و زمینه تقویت کریدور چین، قزاقستان، ایران جهت انتقال کالاهای انرژی محور به وجود می آید.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.