به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه بمناسبت هفته سلامت در دیدار با کارکنان بیمه سلامت آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: وضعیت آستارا در پوشش بیمه سلامت خوب است اما به دلیل کمتر بودن هزینه پیشگیری نسبت به درمان، باید ترویج فرهنگ خودمراقبتی و اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت جدی گرفته شود.
وی اظهار کرد: ارتقای کمی و کیفی سلامت عمومی در این شهرستان از ابتدای دولت یازدهم با جدیت دنبال شده و افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی در نقاط مختلف کشور با حضور مسئولان وزارت بهداشت، نشانگر اهمیت سلامت عمومی نزد دولت است.
وی بیان کرد: سازمان‌های بیمه ‌گر، رسالت سنگین کاهش هزینه‌های درمان مردم را برعهده دارند و با حمایت دولت، پوشش همگانی بیمه سلامت در دستور کار قرار گرفت.
رنجکش ادامه داد: بیمه سلامت از خدمات مهم دولت است و مردم با کمترین هزینه، تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفته و از مزایای دفترچه بیمه بهره مند شده اند.
پیمان آذریان رئیس اداره بیمه سلامت آستارا نیز در این دیدار گفت: 49 هزار و 593 نفر از جمعیت این شهرستان شامل 20 هزار و 776 نفر شهری و 28 هزار و 817 نفر روستایی تحت پوشش این بیمه هستند.
وی افزود: بیمه سلامت برای تامین هزینه دارو و درمان 57 بیمار خاص، ماهانه 12 میلیون ریال پرداخت می کند و بیشتر آنها دیالیزی هستند.
25 مهر تا دوم آبان ماه هفته بیمه سلامت است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای شش مرکز بهداشتی درمانی، 25 خانه بهداشت و یک بیمارستان 132 تختخوابی است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.