به گزارش خبرنگار ایرنا، امیدعلی پارسا عصر پنجشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: نرخ بیکاری جوانان کشور در سال گذشته 25 و سه دهم درصد و برای گیلان 29 درصد بوده است.
وی ادامه داد: طی سال گذشته نرخ بیکاری جوانان گیلانی ( بین 15 تا 29 سال) بالاتر از میانگین کشوری بوده همچنین براساس آخرین آمار در بهار امسال، نرخ مشارکت کشور 41 و یک دهم درصد و در گیلان 46 و هشت دهم درصد بوده است.
پارسا فصل کشاورزی را در گیلان برای این نرخ مشارکت موثر دانست و گفت: این نرخ مشارکت بسیار بالا و چشمگیر است.

** آمار ارائه شده توسط مرکز آمار، قابل اعتماد و صحیح است
رئیس مرکز آمار ایران با تاکید بر اینکه آمار ارائه شده توسط مرکز آمار قابل اعتماد و صحیح است، گفت: شک و شبهه در آمار تخریب سرمایه های اجتماعی و ظلم به همه دست اندرکاران و مدیرانی است که برای جمع اوری اطلاعات و آمارگیری صحیح اهتمام دارند.
وی خاطرنشان کرد: باید به جای ایجاد شک و شبهه در آمار، از مدیران خواست تا برنامه های خود را با توجه به این آمار ارائه دهند.
پارسا با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی و ارتقاء سواد آماری، به تورم نقطه ای مهرماه در گیلان اشاره و اضافه کرد: تورم نقطه ای مهرماه گیلان 30 و شش دهم درصد و برای کشور 32 و چهار دهم درصد بوده اما برای مقایسه تورم، باید 12 ماه اخیر با 12 ماه سال گذشته مقایسه شود.
وی ادامه داد: در دولت های یازدهم و دوازدهم، هیج مقامی ما را برای عدم انتشار آمار یا ارائه آماری دیگر تحت فشار نگذاشته است.

** آمار بانک مرکزی مربوط به شهرهای بزرگ است
پارسا در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر علت وجود اختلاف آمار بین بانک مرکزی و مرکز آمار ایران گفت: به غیر از سرشماری نفوس و مسکن، سایر موارد براساس نمونه گیری انجام می شود اما نمونه های مرکز آمار با بانک مرکزی یکی نیست.
وی تصریح کرد: بانک مرکزی اطلاعات آماری خود را از شهرهای بزرگ و مناطق شهری جمع آوری می کند اما مرکز آمار ایران، مناطقی اعم از شهری و روستایی را پوشش می دهد.
چهارمین همایش استانی آمار و برنامه ریزی نیز امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس مرکز آمار ایران در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.