به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز پنجشنبه در دومین همایش ملی سالمندی دکتر حکیم زاده با محوریت بازتوانی و تروما در دانشکده پزشکی در رشت افزود: بایستی از دوران میانسالی و جوانی برای داشتن سالمندی بانشاط چاره اندیشی داشته باشیم.
وی رژیم غذایی و فعالیت فیزیکی مناسب در دوران جوانی و میانسالی را برای برخورداری از سالمندی بانشاط مهم دانست و اظهار داشت: بایستی از این طریق برای دوران سالمندی ذخایر مناسب را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه موضوع سالمندی برای کشور و استان ما مسئله بسیار حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: در برنامه های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به سالمندی نگاه ویژه ای می شود.
وی بیان داشت: گیلان با متوسط 2 / 13 درصد جمعیت بالای 60 سال، سالمندترین استان و شهرهای رودسر و املش به ترتیب با بیش از 16 و 17 درصد جمعیت بالای 60 سال به عنوان سالمندترین شهرهای کشور هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: طبیعی است با این جمعیت زیادی که در آینده با آن روبرو هستیم بایستی برای مسایل مرتبط با آنها از جمله بازتوانی و تروما برنامه ریزی داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: توجه به مقوله سالمندی بدون نگاه پیشگیرانه امکان پذیر نیست بنابراین بایستی به این مهم توجه شود.
دومین همایش ملی سالمندی دکتر حکیم زاده با محوریت بازتوانی و تروما که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت گشایش یافته، فردا (جمعه ) به کار خود پایان می دهد.
محمدرضا حکیم زاده لاهیجی یکی از نیکوکاران توانبخشی گیلان بود، مشهورترین اقدام دکتر حکیم زاده تاسیس آسایشگاه سالمندان و معلولان استان گیلان است.
حکیم زاده پس از سال ها تلاش در امر نیکوکاری سوم آبان 62 از دنیا رفت و در آسایشگاه سالمندان کهریزک مکان دیگری که وی تاسیس کرده بود، به خاک سپرده شد.
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، سالمندی عبور از مرز 60 سالگی است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.