نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: برنامه‌ریزی برای تدوین فرهنگ عمومی گیلان در بخش‌های مختلف صورت گرفته و یک بخش ارائه شده به تایید تعدادی از مراجع تقلید رسیده است.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گیلان اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جلسه‌ها محسوب شده و حتی تمام جلسه‌های اقتصادی و ساماندهی مشکلات فرهنگی جامعه در سایه و تحت‌الشعاع برنامه‌های این جلسه انجام می‌شود. 

وی، شاکله انقلاب اسلامی را فرهنگی عنوان کرد و افزود: نظام اسلامی براساس فرهنگ شکل گرفته و برای ارتقای فرهنگ جامعه به‌ویژه توسعه‌دهی به بخش اسلامی این فرهنگ است.
 
امام جمعه رشت با بیان اینکه مقوله فرهنگ از دغدغه‌های نظام اسلامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: امام(ره) در سخنرانی بهشت زهرا(س) فرمودند؛ ما مخالف تکنولوژی و ابزارهایی که در دنیای امروز به وجود می‌آید نیستیم اما مخالف آن ابزارهایی هستیم که جامعه را از حیث فرهنگی می‌خواهد به انحطاط بکشاند. 

فلاحتی به سلسله مقاله‌های خود در نشریه افق حوزه از سال 95 اشاره کرد و گفت: مقاله‌های مذکور به موضوع فرهنگ به صورت کشوری پرداخته و اکنون به مقوله فرهنگ در استان گیلان توجه داریم. 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تدوین فرهنگ عمومی گیلان، بیان کرد: فرهنگ عمومی استان در بخش‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی است و یک بخش از آن را به مراجع تقلید در قم ارائه کردیم و مورد تایید قرار گرفته است. 

نماینده ولی فقیه در گیلان به توجه استان‌های قزوین، اردبیل، و حتی مازندران به خروجی برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی این استان اشاره کرد و متذکر شد: برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی گیلان برای رسانه‌های همه‌گونه نیز مهم است. 

فلاحتی با تاکید بر ارتقای فرهنگ عمومی جامعه، اذعان کرد: تمام مسئولان با نگاه‌های مختلف نسبت به فرهنگ عمومی جامعه دغدغه دارند و این امر قابل پذیرش است. 

وی، حفظ ارزش‌های فرهنگ دینی منطقه را از وظایف شورای فرهنگ عمومی گیلان دانست و یادآور شد: برنامه‌های شورای فرهنگی عمومی پس از تصویب ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.